پشت-پرده-تصمیم-نمی-گیریم-تصامیم-من-فکر-شده-و-قاطع-است

اشرف غنی در دیدار با بزرگان شمال کشور گفت که رئیس جمهور خادم ملت است، در اینجا نه پادشاهی مطلقه و نه دیکتاتوری حکم‌فرما است، فقط ارادۀ ملت پابرجا است ،تصامیم من فکر شده و قاطع می باشد و هیچ تصمیمی در پشت پرده اتخاذ نخواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته با شمار زیادی از بزرگان، شخصیت‌های جهادی، علما و متنفذین ولایات بلخ، کاپیسا، بدخشان، تخار، سمنگان، پروان، کابل، سرپل و جوزجان  در ارگ دیدار کرد.

آقای غنی پس از استماع خواست و مشکلات بزرگان گفت که ما از نیاکان خود آموخته‌ایم که هرگاه بالای ملت، غم و حوادث ناگوار بیاید ملت با اتفاق و همدلی بخاطر فایق آمدن به آن، تلاش کرده اند.

رئیس جمهور کشور اضافه کرد: مهمترین حرف شما که برایم قوت داد، این است که شما گفتید: ملت امروز، ملت دیروز نیست، ملت دیروز اصلاحات غازی امان الله خان را درک نکرد و اما امروز ملت ما عدالت می‌خواهد.

وی افزود: شما اطمینان داشته باشید که رئیس جمهور خادم ملت است، در اینجا نه پادشاهی مطلقه و نه دیکتاتوری حکم‌فرما است، فقط ارادۀ ملت پابرجا است و تصامیم من فکر شده و قاطع می باشد.

رئیس جمهور گفت که پیام شما، پیام وحدت ملی است و با حمایت تان از نظام، سرعت حرکت من بخاطر از بین‌بردن بحران ۴۰ ساله را بیشتر می سازد.وی افزود که هدف کار ما تهداب‌گذاری بخاطر نسل های آینده است.

محمد اشرف غنی در مورد پلان های حکومت برای تامین امنیت کابل، گفت که پلان امنیتی شهر کابل تکمیل گردیده و تا دو هفتۀ دیگر شاهد تطبیق آن خواهید بود. وی افزود که پلان های اساسی برای احیای مجدد کابل نیز تکمیل شده و در آیندۀ نزدیک شاهد آغاز پروژه های بزرگ عمرانی خواهیم بود.

رئیس جمهور غنی از قربانی های فرزندان بدخشان و پروان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ستایش کرده، گفت که این قربانی ها و قهرمانی ها به خط زرین در تاریخ کشور نوشته خواهد شد.

رئیس جمهور در مورد خواست های بزرگان ولایت های سرپل و جوزجان بخاطر راه اندازی عملیات ها در آن ولایات، گفت که عملیات های وسیع آغاز می گردد و ترتیبات در این خصوص گرفته شده است. دشمنان باید بداند، همانطوری که شکست بزرگ را در بهرامچۀ ولایت هلمند متقبل شدند، در تمام افغانستان این چنین شکست را تجربه خواهند کرد.

وی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی ما در جنگ رویاروی در اطراف و ولسوالی های کشور پیروز بوده اند، اما ارگان های امنیتی و دفاعی کشور با همکاری شما نیاز به اصلاحات همه جانبه دارند که منسوبین آن، تنها تعهد به اسلام و افغانستان داشته باشند.

رئیس جمهور غنی گفت که نیروهای هوایی سه برابر می شوند و نیروهای کماندو هم در حال دو چند شدن می باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این یک فرصت بزرگ است که جهان موقف برحق ما را درک کرده و از افغانستان حمایت می کند. اکنون زمان تفرقه و حرف های کوچک گذشته است و این فرصت باید ضایع نگردد. وی افزود که  ما با پاکستان دشمنی نداریم، این کشور باید از دشمنی با ما دست بردارد و بی‌طرفی خود را حفظ کند.

رئیس جمهور کشور در رابطه به برنامه های حکومت در مورد اصلاحات نیز معلومات داده، گفت که اصلاحات کادری بر اساس شفافیت در تمام عرصه ها جریان دارد و به گونۀ مثال، امتحانات اصلاحات اداری شفاف بوده و بیشتر به سوی شفافیت در حرکت است. وی وعده سپرد که اصلاحات اداری را به یک انسجام می رسانیم.

محمد اشرف غنی با اشاره به اهمیت مشورت ها با اقشار مختلف کشور، گفت که در تاریخ افغانستان به اندازۀ امروز تصامیم با مشورت صورت نگرفته و هیچ تصمیمی در پشت پرده اتخاذ نخواهد شد.

وی افزود که ما می خواهیم منافع افغانستان با منافع بزرگ جهان، همگام شود و سیستمی را ایجاد کنیم که رئیس جمهور آینده با این چنین مشکلات مواجه نگردد.

رئیس جمهور گفت که تا دو هفته دیگر پایپ لاین گاز پروژۀ تاپی به هرات می رسد و افغانستان اولین کشوری است که از گاز این پروژه استفاده خواهد کرد و این یک دستآورد بسیار بزرگ است.

رئیس جمهور کشور گفت: وعده می کنم که شما بزودی شاهد ایجاد پارک ملی صیاد خواهید بود و تمام مشکلات محلی بدخشان نیز بررسی می گردد و در این خصوص اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه به تامین امنیت ولایت تخار و خواست بزرگان آن ولایت بخاطر گماشتن قوماندان امنیه، گفت که قوماندان امنیه آن ولایت بزودی تعین می گردد.

در اخیر این دیدار، بزرگان ولایات شمال کشور یک ثوب چپن  را به رئیس‌جمهور کشور اهدا نمودند.

پشت پرده تصمیم نمی گیریم/تصامیم من فکر شده و قاطع است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد