پناهجویان-افغان-تا-شش-ماه-دیگر-پاکستان-را-ترک-کنند

کابینه فدرال پاکستان سه ماه دیگر بر مدت اقامت پناهجویان افغان افزود، اکنون این پناهجویان تا ماه مارچ سال ۲۰۱۷ فرصت حضور در آن کشور را دارند.

به گزارش افغان خبر: رسانه های پاکستان گزارش داده اند که بر اساس آن پناهجویان افغان میتوانند تا شش ماه دیگر در پاکستان زندگی کنند.

به نقل از داون نیوز، دفتر نخست وزیر آن کشور در مورد بازگذشت پناهجویان افغان بیانیه‌ی صادرکرده است که بر اساس آن آخرین مهلت برای پناهجویان افغان از ماه دسامبر 2016 به ماه مارچ 2017 به تعویق افتاده است.

دولت پاکستان پیش از این نیز مدت اقامت پناهندگان افغان را تا دسامبر 2016 میلادی تمدید کرده بود.

دولت پاکستان پس از حمله به مدرسه غیر انتفاعی ارتش این کشور در شهر پیشاور تصمیم گرفت تا پناهندگان افغان قبل از 31 دسامبر 2015 میلادی به کشورشان برگردند اما اسلام‌آباد مدت اقامت آن‌ها را تاکنون سه بار تمدید کرده است.

در این اواخر پاکستان فشار های زیادی را بر مهاجرین افغان اعمال کرده است تا آن کشور را ترک کنند. به همین سبب میزان عودت کنندگان در ماه های اخیر افزایش چشم گیر داشته است و بر اساس آمار وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان در یک ماه بیش از 150هزار تن به کشور عودت کرده است.

پلیس پاکستان مهاجران افغان را مورد آزار و اذیت قرار میدهند تا آنها مجبور به ترک آن کشور گردند.

چندی پیش در شماری از ایالت های آن کشور برای افغان ها اجازه مدرسه رفتن و کار نیز داده نمیشد، اما به تازگی دوباره دولت آن کشور اجازه داده است تا اطفال مهاجر افغان نیز در مدارس آموزش بیبینند.

پناهجویان افغان تا شش ماه دیگر پاکستان را ترک کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد