پناهجویان-افغان،-از-آلمان-اخراج-خواهند-شد

نخست وزیر آلمان از روند اخراج پناهجویان افغان از اروپا حمایت کرده و گفته است که به دلیل توافق دولت افغانستان پناهجویانی که درخواست پناهندگی شان رد شده اند، باید از اروپا اخراج شوند.

به گزارش افغان نیوز: آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که روند اخراج اجباری بسیاری از پناهجویان افغان از این کشور تسریع خواهد شد.

نخست وزیر آلمان اظهارداشت که رئیس جمهور افغانستان نباید طوری وانمود کند که افغانستان کشوری مناسب برای زندگی نیست، زیرا در این صورت کسی برای جنگ با طالبان به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نخواهند پبوست.

وی افزود: آلمان نیز مانند سایر کشورهای اروپایی پناهجویان افغانستانی را که درخواست پناهندگی آنها رد شده اخراج خواهد کرد.

صدای آمریکا با نشر این گزارش  از زبان مرکل گفته که کشورش 55 درصد از درخواست پناهندگی پناهجویان افغان در این کشور را پذیرفته است و فقط 45 درصد از درخواست پناهندگی پناهجویان افغان در این کشور را رد کرده است.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که ماهانه دست‌کم بیش از 14 هزار پناهجو برای زندگی در آلمان وارد این کشور می‌شوند.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط دولت آلمان، در سال گذشته میلادی بیشترین تعداد درخواست پناهندگی پس از پناهجویان سوری مربوط به پناهجویان افغان بوده است.

از سوی هم مقامات محلی برخی از ایالت‌های آلمان با اخراج پناهجویان افغان مخالف هستند زیرا وضعیت افغانستان برای زندگی را از نظر امنیتی نامساعد می‌دانند.

پناهجویان افغان، از آلمان اخراج خواهند شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد