پنتاگون-در-مورد-افزایش-سربازان-آمریکایی-به-افغانستان-تصمیم-گیری-میکند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داده است که در مورد افزایش سربازان آمریکایی به افغانستان تصمیم گیری نماید.

به گزارش افغان نیوز: یک منبع به فرانس پرس گفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به پنتاگون، وزارت دفاع کشورش دست باز می‌دهد تا در مورد تعداد سربازان امریکایی در افغانستان تصمیم بگیرد.

به گفته منبع, این اقدام ترامپ می‌تواند به فرستادن هزاران سرباز جدید به افغانستان بیانجامد.

در حال حاضر حدود 8هزار سرباز آمریکایی تحت برنامه نیروهای حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند و مصروف فعالیت های مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغان و حملات هوایی بر مواضع مخالفان مسلح هستند.

روز گذشته جنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا در پیوند به سربازان بیشتر به افغانستان به سناتوران گفته بود که کشورش در حال پیروزی در جنگ افغانستان نیست.

از سوی هم درخواست فرستادن سربازان بیشتر در زمانی مطرح شده است که ماتیس قرار است در ماه جولای استراتژی جدید در افغانستان را معرفی کند.

افزایش سربازان آمریکایی در افغانستان میتواند روند جنگ فعلی را تغییر داده و حملات مخالفان مسلح که از سوی شمار کشور های منطقه حمایت میشود را نیز بیشتر سازد.

از سوی هم افزایش سربازان آمریکایی در افغانستان، نیروهای نظامی کشورمان را تقویت کرده و امکان دارد که آنها با روحیه بالا تر به میدان های نبرد حاضر شوند.

پنتاگون در مورد افزایش سربازان آمریکایی به افغانستان تصمیم گیری میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد