پنتاگون-طرح-اعزام-نیروهای-آمریکایی-به-افغانستان-را-امضا-کرد

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا با امضای طرح اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان، گفته که این نیروها صلاحیت مبارزه با تروریزم را دارا هستند.

به گزارش افغان نیوز: آقای ماتیس بیان داشته که نیروهای اعزامی تازه نفس در کنار پاکستان با تروریزم مبارزه خواهد کرد.

همچنان وی تصریح کرده که نیروهای آمریکایی در کنار آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان صلاحیت مبارزه با دشمن را دارا است.

ماتیس تاکید کرده است که ادامه روابط با پاکستان نیاز به پاسخ این سوالات است و گفت: طرح فرستادن سربازان اضافی به افغانستان را امضا کرده است، اما از مشخص شدن شمار آنها تا هنگام گزارش به کانگرس این کشور خودداری کرده است.

در همین زمانی که از وی پرسیده شد که آیا سربازان جنگی می فرستند و یا مشاورین وی گفت: هنگامی که شما به افغانستان می روید و یک اسلحه را با خود می برید، پس شما به مکان جنگی می روید، جنگ هنوز هم از سوی نیروهای امنیتی افغان به علاوه ۳۸ متحد دیگر انجام می‌شود. این کار نیروهای امنیتی افغان را قادر به جنگ موثرتر می سازد. آنها بیشتر مشاوران، توانمند سازان، اما می‌تواند واحدهای توپخانه باشد.

ماتیس افزود: هیچ سرباز اضافی تا کنون انتقال نیافته است و این کار چند روز را در بر می‌گیرد.

یک مقام پنتاگون گفته است که ایالات متحده در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰۰ سرباز در افغانستان دارد تا به نیروهای افغان مشاوره دهند.

اما گزارش ها رسمی نشان دهنده حضور هشت هزار سرباز آمریکایی در افغانستان است که بیشتر در بخش آموزش، مشوره دهی و حملات هوایی سهیم هستند

بر اساس استراتیژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، آمریکا جنگ علیه تروریستان را در افغانستان شدت بخشیده و سربازارن بیشتری را به کشورمان اعزام میکند.

پنتاگون طرح اعزام نیروهای آمریکایی به افغانستان را امضا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد