پنجمین-نشست-امنیتی-هرات-با-اشتراک-نمایندگان-کشور-جهان-برگزار-شد

پنجمین نشست امنیتی هرات با حضور نمایندگان و کارشناسان ۲۰ کشور جهان و سازمان ملل تحت نام "خشونت و نظام سیاسی" در قلعه اختیارالدین هرات برگزار شد.

به گزارش افغان خبر: نشست امنیتی هرات از سوی انستیتیوت مطالعات استراتیژیک افغانستان روز جمعه (23میزان) برگزار شد و امروز شنبه نیز ادامه دارد.

در این نشست بیشتر کارشناسان و مسئولان از چندین کشور جهان در مورد حل منازعات نظامی و برقراری صلح در منطقه صحبت میکنند.

در نشست کنونی نمایندگان و کارشناسانی از کشورهای ایران، پاکستان، هندوستان، چین، روسیه، امریکا، فرانسه، ترکیه، تاجیکستان، ترکیه، آلمان، انگلیستان، سازمان الملل و سازمان ناتو حضور دارند.

داود مرادیان برگزار کننده این نشست بیان کرد:"در نشست بین المللی گفتگوهای امنیتی هرات، تلاش میشود تا منازعات مسلحانه میان این کشورها، به گفتگو های مدنی تبدیل گردد".

در این نشست امروز شنبه در مورد پیدا کردن راه حل برای مشکلات امنیتی افغانستان و پاکستان بحث میشود، پیش از این پنج بار، نشست های بخاطر بهبود روابط و پایان منازعات دو کشور (افغانستان و پاکستان) برگزار شده است.

در حال حاضر بخش بزرگی از مشکلات امنیتی افغانستان وجود گروه های ترویستی چون شبکه حقانی، شورای کویته و گروه داعش در آن سوی خط فرضی دیورند است.

بار ها مقام های افغانستان پاکستان را متهم به پشتیبانی از گروه های تروریستی در منطقه کرده و از این کشور خواسته اند تا به صورت صادقانه علیه تروریزم مبارزه کند.

محمد آصف رحیمی والی هرات در این نشست به مداخلۀ کشورهای همسایه در امور امنیتی افغانستان اشاره کرد و گفت: "آنانی که تا هنوز بخاطر ثبات کشور شان در پی بی ثباتی ما گام بر میدارند، مطمئن باشند که این گونه مؤلفه ها دیگر کارا نیست".

 وی افزود که شعله ساختن جنگ در افغانستان  پیامد های ناامنی  را در کشور های خودشان نیز خواهد داشت.

والی هرات همچنان از نمایندگان تمام کشورهای اشتراک کننده در این نشست، خواست تا بخاطر دستیابی به صلح تلاش ورزند.

در این نشست شماری از کارشناسان خارجی نیز پاکستان را متهم به حمایت از تروریستان کرده گفتند که پول های کمک شده از سوی جامعه جهانی در این کشور به دست گروه های ترویستی میرسد.

 

پنجمین نشست امنیتی هرات با اشتراک نمایندگان 20 کشور جهان برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد