پوتین-به-غرب-وحشت-جنگ-جهانی-نباید-تکرار-شود

رییس جمهور روسیه بار دیگر به توجیه حمله‌‌ نظامی بر اوکراین پرداخت و خطاب به غرب هشدار داد که نگذارید بار دیگر وحشت جنگ جهانی تکرار شود.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز گذشته (۹، می) به مناسبت هفتادوهفتمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم که از آن به‌عنوان «روز پیروزی» بر آلمان نازی یاد می‌شود، سخنرانی کرد.

وی بار دیگر از خطر یک جنگ جهانی جدید هشدار داد و تاکید کرد که باید تمام تلاش‌ها صورت گیرد تا «وحشت یک جنگ جهانی دیگر تکرار نشود.»

در این برنامه که در میدان سرخ مسکو برگزار شد و با رژه‌ نظامی همراه بود، پوتین یک‌ بار دیگر به توجیه حمله‌‌ نظامی روسیه بر اوکراین پرداخت و ورود نظامی روسیه به این کشور را یک گام «پیش‌گیرانه» خواند.

به گفته پوتین، کشورهای غربی اوکراین را مسلح کرده و نقشه یک تهاجم نظامی بر خاک روسیه را کشیده بودند، اما روسیه با تصمیم درست، این تهاجم را دفع کرد.

پوتین افزود که اقدام نظامی روسیه در اوکراین، یک امر ضروری بود؛ زیرا به گفته او، غرب حمله نظامی بر روسیه، «از جمله به کریمه» را تدارک دیده بود.

وی افزود که تجهیز اوکراین با سلاح‌های غرب، خطری جدی برای  امنیت روسیه بود و کشورهای غرب هم نقشه‌ دیگری داشتند و نمی‌خواستند به حرف مسکو گوش فرا دهند.

هم‌زمان با برگزاری مراسم در میدان سرخ مسکو، ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، در پیامی ویدیویی از سالگرد پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم تجلیل کرد و گفت که کشورش در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.

آقای زلنسکی تاکید کرد که ذره‌ای از خاک کشورش را به روسیه واگذار نخواهد کرد و این راه سختی است، اما شک ندارد که پیروز می‌شود.

گفتنی است که جنگ جهانی دوم با تسلیم شدن ارتش ورماخت آلمان در هشتم می ۱۹۴۵ در اروپا خاتمه یافت. همه‌ساله روسیه از این روز با برگزاری رژه نظامی زیر نام «روز پیروزی» بر آلمان نازی، به‌گونه ویژه تجلیل می‌کند.

پوتین به غرب: وحشت جنگ جهانی نباید تکرار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد