پوتین-خروج-امریکا-از-افغانستان-را-خطرناک-خواند

رییس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌یی گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان خطراتی را به وجود خواهد آورد.

به گزارش افغان نیوز: ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌یی با کانال تلویزیونی روسیه-1 تصریح نموده که حضور امریکایی‌ها در افغانستان به ثبات در این کشور کمک می‌کند.

وی تأكید كرده كه روسیه در صورت خروج نیروهای نظامی امریكا، مجبور خواهد شد که برای حفظ ثبات در جمهوری اسلامی افغانستان دست به کار شود.

پوتین یادآور شده که مسکو از حضور امریکا در افغانستان حمایت می‌کند و در یک زمان به قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل رأی داده است.

رییس جمهور روسیه گفت: "من هنوز هم معتقدم که حضور امریکایی‌ها در افغانستان با منافع ملی ما مغایرت ندارد." برعکس زمانیکه اعلام شد امریکایی‌ها برای عقب نشینی نظامی آماده می شوند -بله موضع رسمی ما این است که این امر شاید شرایطی برای آشتی ملی در افغانستان ایجاد کند اما شخصاً فکر میکنم این امر ممکن است خطرات زیادی را بوجود آورد."

وی افزود: روسیه با وجود تناقضات بی‌شمار بین کشورها ، در زمینه مبارزه با تروریزم به همکاری خود با ایالات متحده ادامه می‌دهد.

این درحالی است که پیش از این وزارت امور خارجه روسیه حضور ایالات متحده در افغانستان را "تحریک‌کننده و مانعی برای ثبات در این کشور" خوانده بود.

پوتین خروج امریکا از افغانستان را خطرناک خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد