پول‌های‌-منجمد-شده-افغانستان-آزاد-شود

هیات علمای دینی که از کشورهای اروپایی به افغانستان سفر کرده می گویند، به منظور ارزیابی وضعیت بشردوستانه و گفتگو با اقشار مختلف کشور آمده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این هیات روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ جوزا)  در یک نشست خبری در کابل گفت، مکاتب و دانشگاه‌ها هرچه سریع باید به‌روی دختران افغانستان بازگشایی شود. 

هیات علمای اروپا از جامعه جهانی به‌ویژه امریکا خواست که ذخایر ارزی افغانستان را آزاد و محددیت‌های بانکی را برداند. 

داکتر محمد جوهری، عالم دین از کشور آلمان در این نشست گفت که این هیات برای‌ بررسی وضعیت بشری و مسدود شدن مکاتب به روی دختران به افغانستان سفر کرده است.

جوهری افزود که هیات علمای اروپا در این مورد با مقام‌های امارت اسلامی در کابل و قندهار دیدار و گفتگو نیز کرده است. 

داکتر نوید بیگ، عالم دین از کشور دانمارک گفت که با مقام‌های امارت اسلامی بر بازگشایی مراکز آموزشی زنان تاکید کرده و تا زمانی که درب مکاتب و دانشگاه ها باز نشود، همچنان بر این موضع تاکید خواهند کرد.

نوید بیگ از تحصیل دختران و زن خود در دانمارک یاد آوری کرده و گفت که کسب علم از سوی دختران و زنان  هیچ ممانعتی وجود ندارد.

هیات علمای اروپا در بیانیه‌ای مشترک خواستار بازگشایی مکاتب به روی دختران از امارت اسلامی شده‌اند.

هیات علمای اروپا از سازمان‌های بین‌المللی جهت رفع مشکلات اقتصای مردم افغانستان خواستار رفع تحریم‌ها و آزاد شدن پول منجمد شده افغانستان نیز شده‌اند.

در بیانیه‌ تاکید شد که چندین میلیون دالر پول مردم افغانستان که به طور غیر قانونی توسط امریکا مسدود شده، آزاد و به مردم برگردانده شود. 

طبق بیانیه، هیات اعزامی علمای مسلمان اروپا تاکید کردند که هرگونه اصلاحات و تغییر باید مثبت و از طریق گفتگو باشد، زیرا دین اسلام دین صلح و مهربانی است.

 

 

پول‌های‌ منجمد شده افغانستان آزاد شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد