پومپئو-از-حل-تنش‌های-سیاسی-میان-رهبران-افغان-عاجز-ماند

گزارش‌ها می‌رسانند که نشست مشترک مایک پمپئو وزیر خارجه‌ امریکا، با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله برای حل تنش‌ها میان دو طرف بی‌نتیجه پایان یافته است.

به گزارش افغان نیوز: قصر سپدار می‌گوید که مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا دیروز دوشنبه(۳، حمل) با عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی دیدار کرد.

آقای عبدالله در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است که در این دیدار دو طرف در رابطه به اهمیت روند صلح و ضرورت حل بحران سیاسى جاری میان افغا‌ن‌ها گفتگو کرده اند.

مایک پومپئو روز گذشته در یک سفر غیرمنتظره به کابل آمد و با محمداشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری نیز دیدار و در مورد تحولات جاری سیاسی و امنیتی افغانستان گفتگو کرده است.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که هر دو جانب در رابطه به پروسۀ صلح، اقدامات بعدی در این روند و اجماع منطقوی بخاطر صلح و همچنان وضعیت امنیتی و سیاسی افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پس از دیدار با رهبران افغان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن انتقاد تند از ادامه اختلافات میان محمد اشرف‌غنی و دکتر عبدالله عبدالله بر سر پست ریاست‌جمهوری افغانستان، گفت؛ از آنجا که ادامه این تنش "رابطه مستقیم با امنیت ملی آمریکا" دارد این کشور تصمیم گرفته یک میلیارد دلار از کمک‌های خود به کابل را قطع کند.

وی در این اطلاعیه گفته است که ادامه اختلافات میان آقایان غنی و عبدالله "متاسفانه بی‌احترامی به افغان‌ها، آمریکایی‌ها و تمامی شرکای ائتلاف" جنگ افغانستان است که طی سال‌های گذشته برای برقراری صلح در این کشور در کنار یکدیگر همکاری کرده‌اند.

این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حدود شش ماه پیش برگزار شد. نتیجه این روند یک ماه پیش اعلام شد و کمیسیون مستقل انتخابات محمد اشرف غنی را برنده این روند اعلام کرد اما عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی پیشین این کشور این نتایج را نپذیرفت و خود را برنده انتخابات اعلام کرد.

پومپئو از حل تنش‌های سیاسی میان رهبران افغان عاجز ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد