پکن-از-آمادگی-کامل-برای-همکاری-با-اسلام‌آباد-خبر-داد

شی جین پینگ، رییس جمهور چین در نامه‌ای به «عارف علوی» همتای پاکستانی خود، بر آمادگی کامل پکن برای همکاری با اسلام‌آباد تأکید کرد.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور چین در این نامه بر تعهد پکن در راستای همکاری با اسلام‌آباد تأکید و اعلام کرد دو کشور در راستای صلح و ثبات منطقه با یکدیگر همکاری و تلاش خواهند کرد.

به گفته رییس جمهور چین، پکن آماده همکاری با پاکستان برای تقویت همکاری‌های مشترک بین کشورهای منطقه است.

در ادامه این نامه آمده است: چین و پاکستان نه تنها دوستان خوبی هستند ، بلکه دوستی ویژه‌ای بین دو کشور نیز وجود دارد. پروژه «سی‌پک» نمونه و مثال بارزی از همکاری و مشارکت استراتیژیک بین دو کشور است.

در این نامه تأکید شده است که چین آماده است با پاکستان همکاری کند تا پایه و اساس "آینده مشترک چین و پاکستان" را تقویت کرده و همکاری‌های مشترک را بهبود بخشند.

به نوشته وی، روند رایزنی‌ها و مشاوره‌های دوستانه بین احزاب سیاسی دو کشور به طور منظم در حال انجام است.

این درحالی است که به باور کارشناسان؛ چین باید به منظور پیش‌رفت مذاکرات و حفظ ثبات در منطقه مداخله کند. با این‌ حال اگر چین قرار است نقش سازنده‌ای در مذاکرات صلح با طالبان ایفا کند، این کشور نیاز دارد تا متحد خود پاکستان را متقاعد سازد که یک افغانستان آرام و بدون جنگ، که از لحاظ سیاسی و اقتصادی با تمام قدرت‌های منطقه‌ای از جمله هند تعامل داشته باشد، به نفع پاکستان است.

پکن از آمادگی کامل برای همکاری با اسلام‌آباد خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد