پیام-عیدی-رهبر-امارت-اسلامی

در پیام عیدی ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی به موضوعات مختلف پرداخته شده و آمده که افغانستان با تمام کشورها در چارچوب اصول اسلامی رفتار کرده و خواهان تعامل متقابل است.

به گزارش افغان نیوز؛ رهبر ا.ا در پیامی به‌مناسبت عید فطر که امروز (سه‌شنبه، ۲۹ حمل) منتشر شده گفته است که اقدامات اصلاحی قابل توجه در عرصه‌‌ تعلیم و تربیه انجام شده است.

ملا هبت‌الله در این پیام گفته است: «اقدامات اصلاحی قابل توجه در عرصه‌های فرهنگ، تعلیم و تربیه، اقتصاد، رسانه‌ها و سایر بخش‌ها انجام شده است و اثرات نادرست فکری و اخلاقی اشغال در حال پایان‌یافتن است».

او گفته است که شهروندان افغانستان باید این اقدامات اصلاحی را نسبت به همه چیز مهم بدانند زیرا؛ در روشنایی اصول دینی و شریعت، سعادت زندگی دنیوی و اخروی تضمین می‌شود.

رهبر ا.ا افزوده که علمای دین مسوولیت دارند در زمینه‌ آگاه‌سازی مردم از دین با وزارت‌های امر به معروف و نهی از منکر، معارف، تحصیلات عالی و اطلاعات و فرهنگ همکاری کنند.

در بخشی از پیام هبت‌الله آمده است: «هر ملت و کشور زمانی به عزت و امنیت و رفاه واقعی دست می‌یابد که در آن بغاوت و سرکشی وجود نداشته باشد. بنابراین، مسئولیت اصلاح مردم و آگاه‌سازی آنان به دوش علما سپرده شده است».

در پیام رهبر حکومت در ارتباط برخورد با جهان آمده است که افغانستان با تمام کشورها در چارچوب اصول اسلامی رفتار کرده و خواهان تعامل متقابل است.

او گفته افغانستان قصد مداخله به امور دیگران را ندارد و تاکید می‌کند که دیگران هم در امور داخلی افغانستان مداخله نداشته باشند.

در این پیام در بخش تعلم وتربیه نیز اشاره‌شده و آمده است: «روند تعلیم وتربیه را در سراسر کشور گسترش داده وتربیه تمام فرزندان از مکلفیت امارت اسلامی است». اما؛ در این پیام در مورد بازگشایی مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم و حق کار برای زنان چیزی گفته نشده است.

 

 

پیام عیدی رهبر امارت اسلامی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد