پیروزی-ترامپ؛-روابط-افغانستان-و-آمریکا-را-تغیر-نمیدهد

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان رئیس جمهور آن کشور تعیین شد، سفیر آمریکا در کابل در این مورد میگوید که پیروزی ترامپ بر روابط افغانستان و آمریکا تاثیرگذار نخواهد بود.

به گزارش افغان خبر: نامزد حزب جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای چهار سال آینده کرسی ریاست جمهوری را امروز چهارشنبه (19عقرب) به نام خود رقم زد.

ترامپ که رئیس جمهور آینده آمریکا است سیاست متفاط تر را نسبت به اوباما در پیش خواهد گرفت و در جریان کمپاین خویش گفته بود که مبارزه جدی را علیه گروه های تروریستی انجام خواهد داد.

افغانستان نیز یکی از کشور های است که نیروهای امریکایی برای مبارزه با تروریزم در آن حضور دارد، آیا حضور این نیروها بیشتر خواهد شد یا ترامپ افغانستان را تنها خواهد گذاشت؟.

همزمان با انتخاب شدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا مایکل مک کینلی سفیر آن کشور در کابل میگوید که تعهد دراز مدت آمریکا در برابر افغانستان در نشست وارسا آشکار شد و تغیر و تبدیل رئیس جمهور نقشی در این مورد ندارد.

وی افزود: روابط آمریکا با افغانستان مستحکم و نزدیک باقی خواهد ماند زیرا این روابط برپایه هیچ انتخابات و رهبری حزبی بنا نشده بلکه براساس منافع مشترک، روابط دو ملت و ارزش‌های مشترک شکل گرفته است.

مک کینلی اظهار داشت: در حالی که دولت جدید در هفته‌های آینده در آمریکا شکل خواهد گرفت اما به مردم افغانستان اطمینان داده می‌شود که افغانستان هنوز به عنوان یکی از مهمترین موارد سیاست خارجی آمریکا باقی خواهد ماند.

یکی از نگرانی عمده افغانستان مبارزه با ترویزم است، در سال های گذشته آمریکا و متحدینش دولت این کشور را برای مبارزه با گروه های دهشت افکن تمویل و حمایت میکرد و این تعهد تا سال 2020 میلادی ادامه دارد.

پیروزی ترامپ؛ روابط افغانستان و آمریکا را تغیر نمیدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد