پیش-از-بازشماری-باید-سقف-آرای-معتبر-مشخص-شود

دسته‌ای انتخاباتی«ثبات و همگرایی» به رهبری داکتر عبدالله می‌گوید که پیش از رفتن به محلات برای بازشماری و تفتیش آرا، باید سقف آرای معتبر هر صندوق مشخص شود.

به گزارش آژانس افغان نیوز: اسدالله سعادتی معاون دوم دسته انتخاباتی« ثبات و همگرایی» امروز(جمعه، ۲۴ عقرب) در نشست خبری گفت آرایی که تا کنون داخل سرور مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات شده است، شامل آرای باطل و غیرباطل است و باید پیش از رفتن به محلات، آرای باطل از دور خارج شود.

معاون دوم دسته‌ انتخاباتی داکتر عبدالله بار دیگر به باطل‌شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار رای که شامل۱۳۷ هزار و ۶۳۰ رای مبهم و ناشناخته در بخش قرنطین دستگاه شرکت درملوگ، ۱۰۲ هزار و ۱۲ رای خارج از زمان رای‌دهی، آرای با عکس‌های تکراری که هنوز تصفیه نشده و آرای بالغ به ۷۰۰ دستگاه و میموری‌کارت‌های مفقود ‌شده می‌شود، تأکید کرد.

آقای سعادتی همچنان تاکید کرد که آرای دوهزار و ۴۲۳ محلی که هیچ معلومات بایومتریکی در مورد آن وجود ندارد، نیز باید از دور خارج شود.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات بر بنیاد فیصله‌نامه‌‌‌‌های شماره ۱۰۴ و ۱۰۵ این کمیسیون تصمیم به بازشماری و تفتیش بیش از هشت‌هزار محل رای‌گیری در سراسر کشور گرفته و به تاریخ 18 عقرب روند بازشماری آرا را آغاز کرد. اما؛ این روند با مخالفت سه دسته‌ انتخاباتی به رهبری عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت‌الله نبیل مواجه شد.

در پی مخالفت‌ دسته‌های انتخاباتی و جریان‌های سیاسی روز چهارشنبه کمیسیون انتخابات روند بازشماری و تفتیش آرا را به‌منظور رسیدگی به اعتراضات آنان متوقف کرد.

معاون دوم دسته انتخاباتی«ثبات و همگرایی» در نشست خبری امروز خود گفت که تحت هیچ شرایط اجازه نمی‌دهند که آرای تقلبی به چرخش بیفتد. او تاکید کرد که باید عاملان تقلب به دادستانی معرفی شود.

آقای سعادتی کمیسیون مستقل انتخابات را مورد خطاب قرار داده و گفت که کمیسیون انتخابات امانت‌دار آرای مردم است و مسوولیت دارد که از رای و اراده‌ی مردم مطابق به قانون پاسداری کند.

در همین حال معاون دوم دسته‌ انتخاباتی عبدالله عبدالله به بحران انتخابات سال 2014 اشاره کرده و گفت که شرایط امروز، شرایط ۲۰۱۴ میلادی نیست و تیم فنی این دسته‌ای انتخاباتی می‌داند که در کجا و چطوری تقلب شده و به چه اندازه به نفع کدام تیم تقلب صورت گرفته است.

با این همه قرار بود روز گذشته( پنج‌شنبه، 23 عقرب) نتایج ابتدایی انتخابات اعلام شود؛ اما بنابر مشکلات در کمیسیون انتخابات و مخالفت شماری از دسته‌های انتخاباتی اعلام نتایج نخستین انتخابات تا زمان نامعلوم به تعویق افتاده است.

پیش از بازشماری باید سقف آرای معتبر مشخص شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد