پیش-شرط-های-پاکستان-خلاف-منافع-ملی-است

برخی ازنماینده گان مردم در مجلس با اشاره به پیش شرط هایی که پاکستان به حکومت افغانستان ارائه کرده، گفتند که این خواست های اسلام آباد، خلاف منافع ملی است و نباید عملی گردد.

به گزارش افغان نیوز: شکیبا هاشمی نماینده قندهار در مجلس گفت: نخست وزیر پاکستان در سفر یک هفته پیش خود به کابل، شش مورد پیشنهاد را به حکومت افغانستان سپرده است که برکناری جنرال رازق یکی از این پیشنهادات است.

وی افزود؛ اگر یک کشور مستقل هستیم، چگونه صدر اعظم پاکستان میاید و فرمایش میدهد که جنرال رازق در کندهار نباشد؟ درحالی که جنرال رازق در بخش تامین امنیت و مبارزه با مخالفین دست آورد های زیادی داشته است.

آصفه شاداب، نماینده فاریاب در مجلس تصریح کرد: نخست وزیر پاکستان شش شرط گذاشته و تبادله معلومات استخباراتی نباید با پاکستان صورت گیرد. این کار قابل قبول مردم افغانستان نیست و رئیس جمهور نباید این موضوع را نادیده بگیرد.

در همین حال عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان تاکید نمود که پاکستان همواره در برابر افغانستان سیاست دوگانه بازی کرده و باید جلو هر گونه دسیسه های پاکستان گرفته شود.

آقای ابراهیمی اضافه کرد:جنرال رازق یک جنرال با غرور و شجاع است و در سطح کشور محبوبیت خود را دارد. پاکستان او را شناخته که پیشنهاد برکناری وی را کرده است. نباید حکومت این تصمیم را بگیرد. هرچند حکومت احتمالا این کار را انجام نخواهد داد.

نماینده گان مردم در مجلس یاد آور شدند تا هنگامی که پاکستان با فشار های راستین جهانی مواجه نشود، هیچ گاهی دست از مداخله در امور افغانستان برنمیدارد و گفتگوهای کابل- اسلام آباد هم به نتیجه نخواهد رسید.

پیش شرط های پاکستان خلاف منافع ملی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد