پیشرفت-های-صلح؛-محور-گفتگو-میان-عبدالله-و-خلیلزاد

زلمی خلیل‎زاد، دربارۀ دیدارهایش از کشورهای منطقه و جهان و همچنان پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح به رییس اجراییه کشور معلومات داد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی با نشر یک اعلامیه گفته است که آقای عبدالله ضمن قدردانی از تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد و دولت امریکا برای برقراری صلح در افغانستان، دست‌یابی به صلح و ثبات را از آرزوی‌های دیرینۀ مردم خواند و گفت که هیچ اولویتی بالاتر از پایان جنگ چهل ساله در کشور نیست.

در اعلامیه همچنان آمده است که در این دیدار که سفیر امریکا در کابل نیز حضور داشت، رییس اجراییه بر اهمیت مالکیت حکومت و مردم افغانستان در گفت‌وگوهای صلح و دست‌یافتن به صلح عادلانه، با عزت و پایدار تأکید ورزید.

این دیدار در حالی صورت میگیرد که قرار است آقای خلیلزاد فردا با نمایندگان طالبان و مقام های پاکستانی در اسلام آباد دیدار کند.

گروه طالبان هفته گذشته با نشر یک اعلامیه گفت: ” قرار است که به تقاضای رسمی دولت کشور پاکستان، نشست و مذاکرات تیم مذاکراتی امارت اسلامی با تیم امریکایی به تاریخ ۱۸ فبروری ۲۰۱۹م در اسلام آباد برگزار شود و اعضای تیم مذاکراتی امارت اسلامی با صدر اعظم پاکستان عمران خان نیز می بینند و بر روابط پاکستان و افغانستان و مشکلات مهاجرین و تجاران افغان در پاکستان گفتگوی مفصل می کنند.“

این در حالی است که تلاش های برای آغاز مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان جریان دارد اما نمایندگان طالبان تا هنوز از گفتگوها و دیدار با مقامات دولت افغانستان خودداری کرده اند.

پیشرفت های صلح؛ محور گفتگو میان عبدالله و خلیلزاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد