پیشنهادات-سنا-در-مورد-سند-بودجه-ملی-بی-ارزش-است

فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا در دیدار با رئیس جمهور میگوید که در ۱۴ سال گذشته پیشنهادات سناتوران در مورد سند بودجه ملی، از سوی مجلس نمایندگان و وزارت مالیه بی ارزش تلقی شده است.

به گزارش افغان خبر: فضل‌هادی مسلمیار رئیس‌ مجلس سنا در نشست مشورتی با رئیس جمهورغنی گفت که در مورد مسایل مهم تاکنون ارگ با مجلس سنا 29 جلسه مشورتی در نظر گرفته است. او گفت، هرقدر این روند تقویت بخشیده شود، همان اندازه هماهنگی و همکاری بیشتر می‌گردد.

او افزود: در ۱۴ سال گذشته مجلس نمایندگان و وزارت مالیه به نظریات سناتوران احترام نگذاشته‌اند، و این‏چنین نشست‌های مشورتی به‌خیر کشور و مردم افغانستان می‌باشد.

مسلمیار گفت، بعضی اوقات پس از منظوری بودجه، شماری از پروژه‌ها در سطح ولایات تحت اجرا قرار می‌گیرد، و تعدادی از نمایندگان این پروژه‌ها را مختص به‌خود می‌دانند و به منظور کسب شهرت از آنان استفاده می‌کنند.

او افزود که بودجه و پروژه‌های ملی حق مردم افغانستان است و از آن‏ها نباید بخاطر منافع شخصی، شهرت و کمپاین استفاده شود.

رئیس‌ مجلس سنا گفت، در خصوص بودجه ملی ۱۳۹۶ در کنار مجلس نمایندگان و وزارت مالیه، سنا نیز نظریات مشورتی را با ریاست‌جمهوری شریک خواهد ساخت.

او به‌نمایندگی از مجلس سنا به رئیس‌جمهور اطمینان داد، تصمیم و فیصلۀ ریاست‌جمهوری را در قبال وزرای که بودجه را معقول مصرف نکرده باشند، حمایت می‌کند. او افزود که سنا، به‌خاطر صلح و پیش‌رفت کشور و مردم، از اصلاحات و تغییرات حکومت حمایت همه‌جانبه می‌نماید، و دراین زمینه پروای هیچ فشار سیاسی را نخواهند داشت.

او گفت، تشکیل بالمقطع در ادارات و وزارت‌خانه‌ها به‌شکل قطعی از بین برود، و به‏جای آن تشکیل رسمی به‌وجودآید، تا برای جوانان تسهیلات کاریابی و مصوونیت کار دوامدار ایجاد گردیده، و نیز از ارتباطات شخصی و فساد اداری جلوگیری صورت گیرد.

پیشنهادات سنا در مورد سند بودجه ملی بی ارزش است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد