پیش‌روی-طالبان-در-ولسوالی‌ها-موقتی-است

وزارت امور داخله ادعای حضور طالبان در تمام جغرافیای یک ولسوالی را شایعه خوانده و می‌گوید که طالبان توانایی نگهداری هیچ ولسوالی را ندارند و پیش‌روی شان دایمی نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، امروز یک‌شنبه(۱۳، سرطان) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که ادعای سقوط طالبان در تمام جغرافیای یک ولسوالی صدق نمی‌کند. 

به گفته وی؛ نیروهای امنیتی در تعدادی از مرکزهای ولسوالی‌ها از یک نقطه اراضی موقتاً به مکان دیگر نقل مکان کردند و این به مفهوم سقوط نیست. 

آرین می‌گوید که طالبان توانایی لوژستیکی و نگهداری هیچ ولسوالی را ندارند و نه هم توانایی استفاده از وسایطی که ادعا می‌کنند نزد شان است. 

سخنگوی وزارت داخله می‌افزاید که جنگجویان طالب در ساحات دور دست به صورت پراکنده حضور دارند. هیچ برنامه‌ی برای مردم در ساحات زیر کنترل شان ندارد. برعکس مردم از ساحاتی که طالب است بی‌جا شده اند و این نشاندهنده آن است که طالب در میان مردم جای ندارد.

آقای آرین می‌گوید: حضور طالبان در ساحاتی که پیشروی کردند، موقت است و این گروه رویکرد تخریب‌کارانه دارد. از جهت دیگر بسیج بزرگ مردمی در حمایت از نیروهای امنیتی شکل گرفته و چندین ولسوالی دوباره از نزد طالبان آزاد شده‌اند. 

این درحالی است که روز گذشته، رییس شورای سرتاسری عالمان دین کشور اعلام کرد که جنگ جاری جز ویرانی تأسیسات عامه، مسلمان‌کُشی و برادر کُشی محض  توجیه دینی ندارد.

پیش‌روی طالبان در ولسوالی‌ها موقتی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد