چالشها-ودستاوردها-شش-ماه-گذشته،-در-مزاربررسی-می-گردد

برای بررسی مهمترین چالش ها و دستاوردهای شش ماه گذشته، بیش از ۵۰۰ شهروند شامل اعضای شورای ولايتی، مامورین حکومتی، مقامات ولایتی دولت، فعالان جامعه مدنی، زنان، جوانان، بزرگان و خبرنگاران، در شهر مزار شریف گرد هم آمدند.

به گزارش افغان نیوز: بیش از 500 شهروند شامل اعضای شورای ولايتی، مامورین حکومتی، مقامات ولایتی دولت، فعالان جامعه مدنی، زنان، جوانان، بزرگان و خبرنگاران، در شهر مزار شریف گرد هم آمدند تا مهمترین چالش ها و دستاوردهای شش ماه گذشته ولایات را بررسی نمایند.

در این همایش فعاليت هایی چون آموزش، صحت عامه، كشاورزی، انکشاف دهات و امنیت، موضوع اصلی بحث را تشکیل می دادند. این فعالیت با کمک مالی ادارۀ همکاری افغان-آلمان، انجام گردید.

دکتور افضل عابد، رییس شورای ولایتی بلخ گفت: “گزارش دهی به مردم، یکی از وظایف بسیار مهم دولت است. همچنین نظر شهروندان موجب بهبود کار ما می شود. جا دارد که از فعالیت همکاری افغان – آلمان در این بخش بااهمیت سپاسگزاری کنم.”

 بشیر توحیدی، معاون و سرپرست ولایت بلخ گفت: “برگزاری چنین نشست های حسابدهی و گزارشدهی به تقویت اعتماد میان دولت و مردم می انجامد و اعتماد میان افغانستان و جامعه جهانی را نیز افزایش می دهد.”

در جریان این مجلس استماعیه، بسیاری از پروژه ها و موفقیت ها توضیح داده شدند و همچنین شهروندان فرصت داشتند تا سؤالاتی را مطرح کنند و نیازها و چالش های مربوط به ادارات تطبیق کننده را بیان نمایند.

نمایندگان دولت نظرات شان را بطور مستقیم ارائه نموده و  چالش ها و پرسش هایی را که نمی توانستند فوراً پاسخ بگویند، با خود یادداشت نمودند و بعد از بحث و بررسی با مسؤلین بلندرتبه، پاسخ خواهند گفت.

گفتنی است  که برنامه همکاری افغان-آلمان برای ارتقای ظرفیت منطقه ای در ولایت بلخ، چهار جلسه عمومی را برگزار کرده و دو جلسه دیگر را نیز در هفته های آینده برگزار خواهد شد.

چالشها ودستاوردها شش ماه گذشته، در مزاربررسی می گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد