چانه‌زنی-خلیل‌زاد-با-رهبران-جهادی-و-سیاسی-در-کابل

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با چهره‌های جهادی و سیاسی به‌شمول عبدالله و غنی در کابل گفتگو و تبادل نظر کرده است.

به گزارش افغان نیوز: شورای عالی مصالحه‌ ملی با نشر اعلامیه گفته که این دیدار، بعد از ظهر روز (دوشنبه 13 ثور) در قصر سپیدار صورت گرفته است.

خلیل‌زاد گفت که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری میان افغانستان و جامعه‌ی بین‌المللی آغاز می‌گردد. 

وی افزود که ایالات متحده‌ی امریکا و جامعه‌ی جهانی همچنان از دست‌يافتن به صلح جامع و پایدار حمایت می‌کنند و به کمک به مردم افغانستان ادامه می‌دهند.  

آقای خلیل‌زاد ابراز امیدواری کرد که اجلاس استانبول در فرصت مناسب و با آمادگی لازم برگزار شود و دو طرف‌ از این فرصت برای حل بحران جاری استفادهٔ اعظمی نمایند.

به گفته وی؛ برای دست‌يافتن به صلح در افغانستان به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است و ایالات متحده حاضر است از نفوذ خود برای ایجاد و حفظ این اجماع استفاده کند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصلحه ملی، طالبان را مانع اصلی ادامه‌ی مذاکرات صلح دانسته و تصریح نمود که هر دو طرف مذاکره کننده باید از فرصت موجود برای رسیدن به صلح پایدار استفادهٔ اعظمی کنند. 

عبدالله اطمینان داد که شورای عالی مصالحه‌ی ملی و هیأت مذاکره کننده افغانستان آماده اشتراک در اجلاس استانبول می‌باشند.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور با توجه به آغاز فصل نو روابط بعد از اعلام خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، روی عیار ساختن پروسۀ صلح با واقعیت های جدید، تاکید کرد.

رئیس جمهور افزود که صلح برای مردم و حکومت یک استعجالیت است، اما این روند باید متناسب به واقعیت‌های جدید افغانستان باشد.

چانه‌زنی خلیل‌زاد با رهبران جهادی و سیاسی در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد