چانه‌زنی-خلیل‌زاد-با-هند-بر-سر-حل-بحران-سیاسی-افغانستان

خلیل‌زاد و وزیر خارجه هند در مورد پروسه صلح افغانستان، فوریت حل بحران سیاسی داخلی و اهمیت این که رهبران افغان یک حکومت همه شمول را تشکیل دهند، صحبت کردند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته با نشر تویتی گفت که با اس جی‌شنکر وزیر امور خارجۀ هند در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان صحبت کرده است.

وی در این تویت نوشته است؛ آن‌ها روی این نکته گفت‌وگو کرده اند که بحران سیاسی جاری در افغانستان باید فوراً پایان یابد و دولت افغانستان و طالبان روند آزادساختن زندانیان را تسریع کنند.

به گفته آقای خلیل‌زاد، خشونت‌ها باید کاهش یافته و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود.

نمایندۀ خاص ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان با اس جیشنکر وزیر امور خارجۀ هند در مورد لزوم تشکیل دولت گسترده برای پایان دادن به بحران سیاسی موجود در افغانستان، نیز صحبت کرده است.

در همین حال، پیری مایدون، سفیر و رئیس هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان، دیروز شنبه (۳۰ حمل) با عبدالله عبدالله روی روند صلح و مبارزه با ویروس کرونا گفت‌وگو کرد.

همچنان، اتحادیه اروپا روز پنج شنبه هفته گذشته در یک اعلامیۀ مشترک با سفیر ناروی در کابل، از تمام جوانب سیاسی درگیر در مذاکرات صلح افغانستان خواست، حساسیت اوضاع را در نظر گرفته و به یک توافق برسند.

این در حالی است که تیم ثبات و همگرایی می‌گوید، یک طرح تازه‌ را آماده ساخته که به گفته این تیم، بحران‌های سیاسی موجود در افغانستان را حل خواهد کرد.

چانه‌زنی خلیل‌زاد با هند بر سر حل بحران سیاسی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد