چراغ-سبز-حنیف-اتمر-به-طالبان

محمد حنیف اتمر، وزیر خارجۀ کشور می‌گوید که اگر طالبان از خشونت دست بردارند، دولت برای مشارکت سیاسی همۀ گروه‌های داخلی به شمول طالبان زمینه‌سازی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجۀ کشور، امروز چهارشنبه (۱، دلو) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که آقای اتمر این موضوع را شام دیروز در دیدار با یوسف بن احمد العثیمین، منشی عمومی سازمان همکاری‌‌های اسلامی در شهر جده، پایتخت عربستان سعودی مطرح کرده است.

اتمر در این دیدار می‌افزاید، جنایاتی که در حال حاضر در افغانستان صورت می‌گیرد، مشروعیت دینی ندارد. 

وی حمله‌ بر قاضیان زن، دانشگاه کابل و زایشگاه غرب کابل را نکوهش کرده و می‌افزاید که این حمله‌ها از دید اسلام توجیه‌ناپذیر است.

وزیر خارجۀ کشور خاطرنشان می‌سازد که مخالفان مسلح دولت اگر به روند صلح متعهد باشند، باید دست از خشونت بردارند و برای پیدا کردن راه‌های حل سیاسی برای پایان جنگ در کشور تمرکز کنند. 

آقای اتمر تأکید می‌کند که در این صورت، دولت افغانستان آماده است در چوکات ارادۀ آزاد شهروندان و اصول پذیرفته‌شدۀ جهانی زمینۀ مشارکت سیاسی را برای همۀ گروه‌ها به شمول طالبان فراهم بسازد.

به نقل از خبرنامۀ وزارت امور خارجه، منشی عمومی سازمان کنفرانس‌های اسلامی نیز خشونت‌های جاری در کشور را محکوم کرده و خواهان برقراری آتش‌بس سرتاسری در افغانستان شده است.

این درحالی است که آقای اتمر عصر دیروز در رأس یک هیأت دولتی به عربستان سعودی سفر کرد. افزایش همکاری‌های دو جانبه و جلب حمایت بیشتر عربستان سعودی از روند صلح کشور از اهداف عمدۀ این سفر عنوان می‌شود.

چراغ سبز حنیف اتمر به طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد