چهارمین-نشست-امور-قونسلی-افغانستان-و-ایران-دایر-شد

چهارمین نشست کمیسیون امور قونسلی افغانستان و ایران به‌منظور بحث روی مسایل و مشکلات پناهجویان، دانشجویان افغان و انتقال زندانیان میان نمایندگان دو کشور برگزار شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ا.ا امروز (یک‌شنبه، ۲۳میزان) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس نوشته است که چهارمین نشست کمیسیون امور قونسلی افغانستان و ایران به تاریخ ۱۷ و ۱۸ ماه جاری در مقر وزارت خارجه ایران برای دو روز برگزار شده است.

در این نشست شعیب بریالی ریس امور قونسلی وزارت امور خارجه، فضل احمد حقانی، سرپرست سفارت ا.ا.ا مقیم ایران اشتراک داشته‌اند.

طبق خبرنامه، دو طرف روی پیش‌گیری از اختطاف و قاچاق افغان‌ها، مشکلات پناهجویان و محصلین افغان، انتقال زندانیان و افزایش شمار دیپلماتان افغان برای ارائه خدمات معیاری قونسلی به مهاجران افغانستان و موضوعات مرتبط گفتگو کرده‌اند.

بر اساس خبرنامه، دو طرف برای حل مشکلات و همآهنگی‌های لازم قرار است کمیته‌ای دوجانبه ایجاد کنند و به مشکلات مهاجران افغان رسیدگی شود.

.وزارت  امور خارجه ایران تا کنون در مورد این نشست چیزی نگفته است

این در حالی است که مقام‌های امنیتی ایران اخیرا گفته بودند که بیش از 5 میلیون افغان در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند که شمار زیادی از آنان فاقد مدارک قانونی هستند.

چهارمین نشست امور قونسلی افغانستان و ایران دایر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد