چین-از-تلاش‌های-صلح-در-افغانستان-حمایت-می‌کند

سفیر جمهوری مردم چین ایجاد ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی را تبریک گفت و حمایت همه جانبه‌ی کشورش را از تلاش‌های صلح اعلان کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در مورد ملاقات با وانگ یو، سفیر جمهوری مردم چین در صفحه رسمی فس‌بوکش نوشته است که آقای وانگ یو ایجاد ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی را تبریک گفت و حمایت همه جانبه‌ی کشورش را از تلاش‌های صلح اعلان کرد.

عبدالله افزوده است که در ادامه از کمک‌های جمهوری خلق چین در راستای مبارزه با کرونا و حمایت این کشور از تلاش‌های صلح تشکر صورت گرفت.

همچنان در این دیدار در باره‌‌ی برنامه‌های شورای عالی مصالحه، آتش بس، کاهش خشونت و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در همین حال، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در دیدار با سفرای کشور های عضو اتحادیه‌ی اروپا نیز روی توافق‌نامه سیاسی، پیش‌رفت‌ها در روند صلح، استقبال از آتش‌بس، تبادله‌ی زندانیان و تسریع آغاز مذاکرات همه شمول صحبت نموده است.

عبدالله همچنان افزوده است که سفرای اتحادیه‌ی اروپا با استقبال از توافق‌نامه‌ی سیاسی حمایت همه جانبه‌ی خویش را از تلاش‌های صلح ابراز داشتند.

در صفحه فسبوک عبدالله آمده است که آنان با استقبال از آتش‌بس و تبادله زندانیان خواهان آغاز سریع‌تر مذاکرات بین‌الافغانی شده و از ادامه‌ی همکاری‌های اتحادیه‌ی اروپا به مردم و حکومت افغانستان اطمینان دادند.

چین از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد