چین-از-گفتگوهای-بین‌الافغانی-میزبان-می-کند

سفیر چین در کابل در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان تعهد کرده‌است که از گفتگوهای بین‌الافغانی میزبانی خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: این اظهارات لیو جین سانگ، سفیر چین در کابل دیروز بعد از آن صورت گرفت که مارکوس پوتزل نماینده خاص جرمنی برای افغانستان و پاکستان گفت، زلمی خلیل‌زاد خواستار کمک در پروسه صلح افغانستان شده‌است.

لیو جین سانگ، سفیر چین در کابل دیروز با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در مورد پروسه مصالحه در این کشور گفتگو کرده‌است.

طارق آرین، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان با اشاره به این ملاقات گفته است که مشاور امنیت ملی افغانستان و سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل روی تقویت مناسبات دو جانبه، امنیت و مبارزه مشترک علیه تروریزم بحث کردند.

سفیر چین به نمایندگی از کشورش اطمینان داد که آن‌ها آمادگی دارند تا زمینۀ گفتگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها را تسهیل و میزبانی کنند.

روز گذشته در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان از قول محمد اشرف غنی گفته شده بود، آلمان در زمینه صلح افغانستان سهولت فراهم می‌کند. قبل از این نیز آلمان در مورد میزبانی از گفتگوهای بین‌الافغانی ابراز آمادگی کرده بود.

بعد از شکست طالبان، آلمان میزبان نخستین نشست بن در مورد افغانستان بود که به حکومت مؤقت به رهبری حامد کرزی منجر شد.

این درحالی است که طالبان تا هنوز به گفتگو با حکومت افغانستان توافق نکرده‌اند. اما انتظار می‌رود که هفتمین دور گفتگوهای زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان با طالبان، به زودی در شهر دوحه پایتخت قطر آغاز شود.

چین از گفتگوهای بین‌الافغانی میزبان می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد