چین-افغانستان-به-مرکز-هماهنگی-کشورها-مبدل-شود

رییس جمهور کشور چین علاقمند است که افغانستان به مرکز هماهنگی کشورها مبدل شود، زیرا این موضوع به نفع هر دو کشور و همچنان زمینه توسعۀ اقتصادی در منطقه می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور، آقای چینگ گوپینگ وزیر دولت در امور مبارزه با تروریزم و مسایل امنیتی جمهوری مردم چین را به حضور پذیرفت.

آقای چینگ گوپینگ در این دیدار گفت که حکومت و مردم چین در کنار مردم افغانستان قرار داشته و از هیچگونه همکاری در پروسۀ صلح تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها و آتش‌بس دریغ نمی کند.

وی افزود: دیدگاه شی جینگ پینگ، رئیس‌جمهور چین این است که افغانستان به مرکز هماهنگی کشورها مبدل شود، زیرا این موضوع به نفع هر دو کشور و توسعۀ اقتصادی در منطقه می باشد.

در مقابل، رئیس جمهور کشور صحبت کرد و از دیدگاه مثبت رئیس جمهور و حکومت مردم چین نسبت به افغانستان به خصوص در زمینۀ تامین صلح و ثبات، تشکر کرد.

آقای غنی گفت که افغانستان و چین ظرفیت‌های خوبی در زمینه رشد همکاری های تجارتی، ترانزیتی و صادراتی دارند و هیات‌های دو کشور در این زمینه ها باید کار کنند.

رئیس جمهور غنی، تروریزم را دشمن مشترک هر دو کشور و تمام جهان دانسته، گفت که با مبارزۀ مشترک می توانیم این پدیدۀ شوم را از بین ببریم.

چین: افغانستان به مرکز هماهنگی کشورها مبدل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد