چین-امارت-اسلامی-طالبان-را-به-رسمیت-نمی‌شناسیم

سفیر چین در گفتگو با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان گفته است که پکن مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه افغانستان امروز پنج‌شنبه( ۱۵ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفته‌است که محمد حنیف اتمر؛ سرپرست این وزارت با وانگ یو؛ سفیر چین در کابل، دیدار و گفتگو کرده‌است.

محور این گفتگو همکاری و حمایت دولت چین از افغانستان در زمینه کمک‌های صحی بوده‌است.

آقای اتمر خواهان ادامه همکاری چین با افغانستان در بخش توسعه شده‌است.

سفیر چین در این دیدار از تعهد کشورش در زمینه مبارزه با ویروس کرونا با ارسال مواد مورد نیاز صحی و خوراکی نیز به افغانستان اطمینان داده‌است.

او همچنین با تاکید بر حمایت چین از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی گفته‌است که پکن مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

قطعنامه شماره ۲۵۱۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در ماه ۱۰ مارچ سال جاری تصویب شد، بر حمایت این شورا از جمهوری اسلامی افغانستان، بالا بردن ظرفیت نیروهای امنیتی برای آوردن امنیت و مبارزه با تروریزم، حمایت از گفتگوهای بین‌الافغانی و به رسمیت‌نشناختن امارت اسلامی طالبان تاکید دارد.

این در حالی است که چین متحد استراتژیک پاکستان محسوب می‌شود و با طالبان نیز رابطه خوبی دارد و تاکنون بارها از هیأت سیاسی طالبان، میزبانی کرده‌است.

چین: امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد