چین-امریکا-در-بازسازی-افغانستان-مسوولیت-دارد

وزارت خارجه چین تاریخ دقیق نشست همسایه‌گان افغانستان را اعلام و از امریکا خواست تا مسوولیت خود را در بازسازی اقتصاد افغانستان ادا کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه( ۸، حمل) در یک نشست خبری گفت که سومین دور نشست همسایه‌گان افغانستان دو روزه است و به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد که انتظار دارد، این نشست سبب حمایت بیش‌تر جامعه جهانی از افغانستان شود و هم‌چنین جامعه بین‌المللی از امریکا بخواهد مسوولیت اصلی بازسازی اقتصاد افغانستان را به صورت واقعی به دوش بکشد.

وقتی از سخنگوی وزارت خارجه چین پرسیده شد که بیجنیگ چه انتظاری از نشست همسایه‌گان افغانستان دارد، گفت: چین مشتاق است که اجماع بیش‌تر در مورد مساله افغانستان از سوی کشورها شکل بگیرد.

به باور او، وضعیت افغانستان اکنون در حال گذار از هرج و مرج به نظم است و افغان‌ها با چالش‌های متعددی داخلی و خارجی روبه‌رو هستند که نیاز به حمایت و کمک بیش‌تر را برجسته می‌کند.

همین طور سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: امیدوار است که چالش‌ها و نیازهای مردم افغانستان را درک کند و در عین حال نگرانی‌های کشورهای همسایه را در مورد این کشور منتقل کند.

وانگ ونبین هم‌چنان گفت که چین و همسایه‌های افغانستان تلاش می‌کند تا یک ساختار سیاسی باز و فراگیر در این کشور ایجاد شود.

مبارزه با تروریسیم و انتخاب سیاست‌های معتدل و مدبرانه داخلی و خارجی از سوی افغانستان به قول وانگ ونبین از انتظارات چین است.

این درحالی است که نماینده‌گان پاکستان، ایران، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان در سومین دور نشست همسایه‌گان افغانستان شرکت می‌کنند که دور اول آن در پاکستان و دور دوم آن در ایران برگزار شده بود.

چین: امریکا در بازسازی افغانستان مسوولیت دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد