چین-باز-هم-خواستار-لغو-تحریم‌های-امریکا-بر-افغانستان-شد

وزارت خارجه چین بار دیگر از امریکا خواست هرچه زوتر تحریم‌های «یک‌جانبه» علیه افغانستان را لغو و سرمایه این کشور را آزاد سازد.

به گزارش افغان نیوز؛ وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفته‌است: «ما از طرف امریکایی می‌خواهیم که عمیقاً اشتباهات خود را بررسی کند، مسئولیت‌های بین‌المللی خود را به دوش بکشد و هرچه سریع‌تر مسدود کردن دارایی‌ها و تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان را لغو کند.»

وی افزوده‌است که اگرچه نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شده‌اند؛ اما عواقب ناشی از «اشغال ۲۰ ساله افغانستان» همچنان ادامه دارد و تشدید می‌شود.

پیش از این، ملا برادر؛ معاون رییس الوزرای حکومت طالبان گفته‌بود که برف‌باری‌‍ اخیر بسیاری از مردم افغانستان را که به غذا و پوشاک نیاز دارند در وضعیت دشواری قرار داده‌است.

او افزوده‌بود که تحریم‌های اقتصادی امریکا و منجمدسازی پول‌های افغانستان بر شدت این وضعیت افزوده‌است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حرف‌های ملا برادر گفته‌است که مردم چین با مشکلاتی که مردم افغانستان از آن رنج می‌برند، همدردی می‌کنند.

او تاکید کرده که امریکا باید اقدامات مشخصی را برای وضعیت مردم افغانستان روی دست بگیرد.

این در حالی است که افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، سقوط نظام و روی کار آمدن طالبان به فروپاشی اقتصادی دچار شده و مردم با رسیدن فصل سرما در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند.

چین باز هم خواستار لغو تحریم‌های امریکا بر افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد