چین-به-امریکا-هشدار-داد

سخنگوی وزارت خارجۀ چین هشدار داد که اگر امریکا بخواهد این‌کشور را به‌خاطر اجرای قانون جدید امنیتی در هانگ کانگ تهدید کند، پیکنگ هم پاسخ متقابل خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز: ژاو لیژیان، سخنگوی وزارت خارجۀ چین دیروز دوشنبه «۲۵ می ۲۰۲۰» گفت، در صورتی‌که امریکا تلاش کند منافع چین را با خطر روبه‌رو کند، پیکنگ هم هر گونه اقدام را برای دفع این تهدیدها به اجرا خواهد گذاشت.

یک روز پیش از این مشاور ارشد امنیتی دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا هشدار داده بود که اگر چین طرح جدید امنیتی را در هانگ کانگ تحمیل کند، با تحریم‌های احتمالی ایالات متحده روبه‌رو خواهد شد.

پیکنگ روز پنج‌شنبه گذشته از وضع قانون جدید امنیتی در هانگ کانگ که در نتیجۀ آن به‌گفتۀ چین هر گونه فتنه، براندازی و یا تجزیه‌‌طلبی محدود می‌شود، خبر داد.

باشنده‌ها، گروه‌های تجارتی و شهروندان خارجی در هانگ کانگ نگرانی دارند که تحمیل قانون جدید از جانب چین، موقف ویژۀ این منطقه را پایان خواهد داد.

هانگ کانگ تا سال ۱۹۹۷ میلادی از مستعمره‌های بریتانیا بود و سپس به چین تعلق گرفت، اما حالا باشنده‌های آن در برابر آنچه قوانین سخت‌گیرانۀ چین می‌دانند، به اعتراض‌ها ادامه داده‌اند.

چین به امریکا هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد