چین-به-حاکمیت-و-تمامیت-عرضی-افغانستان-احترام-می‌گذاریم

سفارت چین در کابل با نشر بیانیه‌ای گفته است که این کشور به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد و در امور داخلی آن مداخله نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت چین در کابل روز گذشته (چهارشنبه، ۲۳ حمل) با نشر بیانیه‌ای موضع چین در قبال وضعیت افغانستان را شرح داده است.

طبق بیانیه، این کشور از حکومت‌داری میانه‌رو و معقول در افغانستان حمایت کرده و به استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی کشور و به باورهای مذهبی و آداب و رسوم افغانستان احترام می‌گذارد.

در بیانیه آمده که چین هرگز در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند و به‌دنبال منافع خودخواهانه نیست و هرگز منافع شخصی خود را در افغانستان دنبال نکرده است.

این سفارت‌خانه گفته است که چین انتظار دارد افغانستان ساختار باز و فراگیر تشکیل دهد و سیاست داخلی و خارجی معتدل و معقول را اتخاذ کند و با همه کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه تبادلات دوستانه داشته باشد.

در بیانیه‌ آمده گفته شدا است: «ما امیدواریم که دولت موقت افغانستان از حقوق و منافع اساسی همه‌ مردم افغانستان از جمله زنان، کودکان و همه گروه‌های قومی محافظت کند و به کار فعالانه‌ی خود برای تأمین منافع مردم افغانستان و انتظارات جامعه‌ی بین‌المللی ادامه دهد».

سفارت چین از صلح و بازسازی در افغانستان حمایت کرده و گفته است که این کشور در حد توان خود به بازسازی و توسعه‌ این کشور کمک می‌کند.

چین گفته است که از مبارزه با تروریسم در افغانستان حمایت شود، زیرا امنیت بستر و پیش‌شرط توسعه است.

چین افزوده است که اعضای جنبش اسلامی ترکستان شرقی تهدیدی برای افغانستان، چین و منطقه است. این کشور اضافه کرده است که انتظار دارد افغانستان به تعهدات خود عمل کند و با اتخاذ تدابیر موثر، گروه‌های تروریستی از جمله ترکستان شرقی را سرکوب و امنیت شهروندان و موسسات خارجی از جمله چین را تامین کند.

با این حال امارت اسلامی تا اکنون به این بیانیه‌ و اظهارات چین واکنش نشان نداده‌است.

 

 

چین: به حاکمیت و تمامیت عرضی افغانستان احترام می‌گذاریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد