چین-در-بهبود-افغانستان-با-تمام-جوانب-همکاری-می‌کند

وزیر خارجه چین در نشست تهران گفت که پکن همکاری‌های خود را با کشورهای مختلف در مورد افغانستان ادامه می‌دهد تا وضعیت در این کشور بهبود یابد و مردم بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز؛ وانگ یی، وزیر خارجه چین، امروز( چهارشنبه، 5 عقرب) در نشست وزیران کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی تهران، گفت که این دو مین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان است و« ما معتقدیم این نشست در زمان خوبی برگزار شده است و این نشست باعث می‌شود کانال‌های دیپلماتیک ایجاد شده بین ما تقویت شود.»

وزیر خارجه چین تصریح کرد: تا کنون در این اجلاس در مسیر خوبی حرکت کرده‌ایم تا بتوانیم بر آرامش در افغانستان کمک کنیم. همچنان ما در موضوع افغانستان رایزنی‌های مختلفی کرده و در کابل نیز این رایزنی‌ها را به پیش برده است.

در همین حال، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در نشست کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی تهران گفت که طالبان خواستار تعامل با جامعه جهانی بوده و به توقعات کشورهای جهان توجه دارند.

این در حالی است وانگ یی وزیر خارجه چین روز گذشته در دوحه پایتخت قطر با مقام‌های طالبان از جمله ملا برادر معاون رئیس الووزرا و امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه این گروه دیدار کرد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان، در توییترش نوشته که جانب افغانستان به چین گفته که از خاک این کشور بر علیه این کشور استفاده نمی‌شود

بلخی به نقل از وزیر خارجه چین نوشته که پیکنگ مبتنی بر منافع مشترک دو کشور در آینده عمل کرده و هیچگاهی در امور داخله افغانستان مداخله نمی‌کند.

چین پس از پاکستان و قطر سومین کشوری است که با طالبان رابطه نزدیک دارد اما؛ تا کنون از به رسمیت شناختن حاکمیت این گروه پرهیز کرده است.

چین در بهبود افغانستان با تمام جوانب همکاری می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد