چین-نقش-مهم-در-پروسه-صلح-افغانستان-دارد

داکتر حمید الله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر خود به کشور چین با مقامات بلند پایه این کشور دیدار کرد و دو طرف روی تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های امنیتی میان دو کشور، صلح به رهبری افغان‌ها و روابط استراتژیک بین چین و افغانستان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی به رسانه های ارسال شده است، آمده که  داکتر حمیدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در نخستین روز سفرش به بیجینگ، شام امروز با وانگ یی وزیر خارجه جمهوری خلق چین دیدار کرد.
منبع افزوده است، در این دیدار که در قصر ریاست جمهوری چین انجام شد، دو جانب روی موضوعات مورد علاقه از جمله پروسه صلح به رهبری و‌ مالکیت افغان‌ها، امنیت و ثبات منطقه و‌ نیز تقویت مناسبات دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.
در خبرنامه آمده است که حمید الله محب از همکاری های چین در بخش های مختلف با افغانستان قدردانی کرد و نقش آن کشور را در عرصه صلح و‌ ثبات و امنیت منطقه، مهم خواند.
وانگ یی وزیر خارجه جمهوری خلق چین ضمن پشتیبانی از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، تاکید کرد که تامین صلح ‌و ثبات بدون گفتگوهای مستقیم حکومت افغانستان با طالبان ممکن نخواهد بود.
وزیر خارجه جمهوری خلق چین همچنان از کشورهای منطقه خواست تا در راستای آمدن صلح در افغانستان تلاش صادقانه کنند.
وزیر امور خارجه چین همچنان گفت که کشورش به همکاری های خود با افغانستان به ویژه در بخش تامین صلح و ثبات پایدار در این کشور همکاری خواهد کرد.

 

چین نقش مهم در پروسه صلح افغانستان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد