کابل-از-سفر-هیئت-طالبان-به-پاکستان-استقبال-کرد

وزارت امور خارجه کشور اعلام نموده که سفر هیأت طالبان به پاکستان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح بوده و به پیشرفت این روند می‌افزاید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت آمده است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان در جریان سفرش به کابل در مورد سفر این هیأت با سران حکومت افغانستان هماهنگی و مشورت کرده بود.

بر اساس این اعلامیه، سفر هیأت طالبان به پاکستان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح تلقی می‌شود و به پیشرفت در این روند منجر می‌شود. 

وزارت خارجه تصریح کرده است که دولت افغانستان از این سفر رییس دفتر سیاسی طالبان استقبال می‌کند.

اعلامیه وزارت خارجه همچنان خاطرنشان می‌سازد که کاهش فوری خشونت‌ها و برقراری صلح پایدار از طریق گفت‌وگوهای مستقیم صلح از توقع‌های عمدۀ مردم افغانستان در روند صلح است و این توقع‌ها با دولت پاکستان در میان گذاشته شده است.

این وزارت ابراز امیدواری می‌کند که سفر هیأت سیاسی طالبان به پاکستان در راستای کاهش خشونت‌ها و پیشرفت در روند صلح ثمربخش واقع شود.

این درحالی است که هیأتی از دفتر سیاسی طالبان در قطر به رهبری ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی این گروه روز گذشته به اسلام‌آباد سفر کرد.
 وزارت خارجۀ پاکستان اعلام کرده است که این هیأت طالبان با عمران خان، نخست وزیر و شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان دیدار می‌کند.

کابل از سفر هیئت طالبان به پاکستان استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد