کابل-ازسومین-نشست-بین-المللی-سام-میزبانی-می-کند

سومين نشست هيئت های عالی رتبه کشورهاى کمک کننده (SOM)با اشتراک نمايندگان ۵۰ کشور و سازمان های بین المللی و منطقه ای،در کابل برگزار مى شود.

به گزارش افغان نیوز: کابلامروز(چهارشنبه12میزان) ازنشست (SOM)که متشکل از مقام های ارشد 52 کشور وسازمان بین المللی میباشد، میزبانی می کند.

قرار است مقام های دولت افغانستان از تعهدات گذشته خود به جامعه جهانی در نشست هاى توکيو و لندن به،مقام های اين کشورها گزارش ارائه نمایند.

در این نشست، عملکرد حکومت وحدت ملی در سه سال گذشته مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و بر بنیاد این ارزیابی کشورهای کمک کننده تعهدات مالی شان را در آینده تنظیم خواهند کرد.
مقام های دولتی از طرح راهبرد مبارزه با فساد اداری در این نشست خبر می دهند و می گویند، حکومت از جامعه جهانی می‌خواهد که بر اساس الویت‌های دولت افغانستان به پروژه‌های زیربنایی کشور کمک کنند.

منابع حکومتى مى گويندکه در سومين نشست هیئت عالی رتبه کشورهاى کمک کننده ( SOM)  پيرامون مسائل ملی، موضوعات بنيادی پاليسی در راستای بهبود ثبات مالی، انکشاف زيربناها و سکتور خصوصی، مؤثريت کمکها و همکاری های انکشافی با اشتراک شرکای بين المللی، همکاران منطقوی و سازمان های کليدی بين المللی و جامعه مدنى بحث وتبادل نظر خواهد شد.

این درحالی است که هوگولارنس سرپرست سفارت امریکا در کابل نیز روز گذشته طی بیانیه‌ای، برگزاری نشست سام را برای دولت افغانستان یک فرصت دیگر خوانده و تاکید کرده است که تقرری افراد شایسته در پست‌های بلند دولتی و چگونگی مبارزه با فساد اداری در حکومت وحدت ملی نیاز جدی می‌باشد.

این نشست با تدابير شديد امنيتى در شهر کابل برگزار می گردد و دولت امروز را  به منظور جلوگيری از ازدحام ترافيکی، سهولت در استقبال و تدابير مطمئن امنيتی، تنها درشهر کابل رخصتی اعلام کرده است.

کابل ازسومین نشست بین المللی سام میزبانی می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد