کابل-خواستار-حفظ-حقوق-فلسطینی-ها-شد

دولت افغانستان در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس خواستار حفظ حقوق فلسطینی ها شده و از واشنگتن میخواهد که در این زمنیه تجدید نظر نماید.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه افغانستان یک روز پس از انتقال سفارت آمریکا از پایتخت اسرائیل به بیت المقدس؛ با نشر اعلامیه یی این کار آمریکا را خلاف عرف و مصوبات بین المللی دانسته است.

در این اعلامیه آمده است:"جمهوری اسلامی افغانستان، به عنوان عضو خانواده بزرگ جهان اسلام، انتقال سفارت ایالات متحده امریکا در اسرائیل به شهر بیت­المقدس فلسطین را مایه نگرانی شدید مردم مسلمان افغانستان و جهان اسلام می­داند".

بر اساس این علامیه؛ اقدام یاد شده احساسات مسلمانان جهان را که بیت­المقدس اولین قبله­شان بوده و باییست موقعیت آن بر بنیاد موازین حقوق بین­الملل، مصوبات سازمان ملل متحد و اهمیتی که نزد پیروان ادیان دیگر دارد، مورد احترام قرار گیرد.

دولت افغانستان بیان کرده که انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس روحیه مردم مسلمان را جریحه دار کرده و خاور میانه به چالش مواجه میکند.

در اعلامه ذکر شده که افغانستان با اجماع جهانی در رابطه به فلسطین هم صدا است و به حمایت خویش از حقوق مردم آن کشور، تأمین صلح عادلانه و پایدار و ایجاد دولت مستقل در فلسطین ادامه می­دهد.

دولت افغانستان در زمینه فلسطین در گذشته نیز با دولت آمریکا نگرانی اش را شریک کرده و یک بار دیگر نگرانی خویش را در مورد پامال  شدن حقوق فلسطینیان ابراز میدارد.

قابل یاد آوری است که روز گذشته آمریکا سفارت خویش در اسرائیل را از شهر تل آویو به بیت المقدس انتقال داد که در این مورد ده ها هزار فلسطینی اعتراض کردند، اما بیش از 60 فلسطینی در این اعتراض ها از سوی نیروهای نظامی اسرائیل شهید شدند و بیش از 2500 تن دیگر زخمی شدند.

کابل خواستار حفظ حقوق فلسطینی ها شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد