کابل-فقط-به-تامین-امینت-شهر-ها-تمرکز-دارد

پاکستان به تازه‌گی در مورد فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان واکنش نشان داده و افزوده که تمرکز کابل برای تامین امنیت شهرها، زمینۀ فعالیت‌ تروریستان را افزایش داده‌است.

به گزارش افغان نیوز: عزیز احمد چودری، سفیر پاکستان در واشنگتن امروز شنبه( 18 – قوس) در مصاحبه‌یی با صدای امریکا، افغانستان را متهم کرده که کابل فقط به تامین امنیت شهرهای این کشور می‌پردازد و تروریستان در سایر نقاط آزادانه فعالیت می‌کنند.

آقای چودری گفته که اولویت‌های افغانستان در تامین امنیت آن کشور از دیر زمانی تغییر کرده و افزوده که این عمل‌کرد باعث شده تا در شماری از مناطق افغانستان، طالبان و سایر گروه‌های تروریستی، به شکل آزاد دست به فعالیت بزنند.

سفیر پاکستان در واشنگتن می‌گوید که پاکستان در رابطه به مناطقی که زیر کنترول دولت افغانستان نیستند،  قبل از این هشدار داده  و خاطر نشان ساخته که این مناطقی به مثابه مقناطیس در جذب تندروان کمک خواهند کرد.

آقای چودری جزییات بیش‌تر در این مورد نداده و این را هم نگفته است که دولت افغانستان بیش‌تر بالای کدام شهر تمرکز دارند و بر کدام شهرها توجه ندارد.

گفتنی‌ست که قبل از این سیگار نیز با نشر گزارشی گفته بود که مخالفان دولت افغانستان بر کمتر از نصف خاک این کشور فعالیت می‌کنند؛ چیزی‌که از سوی مقام‌های افغان، رد شده‌اند.

در عین حال، سخن‌گوی ریاست اجرایی در واکنش به سخنان سفیر پاکستان در واشنگتن، او را یک سفیر ناآگاه خطاب کرده و گفته که آن کشور باید دست از مداخله بر قضایایی افغانستان بردارند.

مجیب الرحمن رحیمی تاکید کرده که پاکستان باید بر تطبیق موارد استراتیژی تازۀ با دولت افغانستان هم‌کاری نماید و افزوده که در صورت دانستن کارکرد حکومت کابل در قسمت مبارزه با دهشت افگنی باید به دولت مراجعه نماید.

کابل فقط به تامین امینت شهر ها تمرکز دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد