کابینه-طرح-توزیع-بیش-از-جریب-زمین-دولتی-رایگان-را-به-یک-قوم-بررسی-میکند

کابینه طرح توزیع بیش از ۱۶۰۰ جریب زمین دولتی را جهت حل منازعات قومی به قوم غازی خیل بررسی میکند، قرار است این مقدار زمین دولتی در منطقه قاسم آباد ولایت ننگرهار در اختیار این قوم به صورت رایگان قرار گیرد.

به گزارش افغان نیوز: جواد پیکار رئیس اداره اراضی افغانستان پیشنهاد توزیع موازی (۱۶۸۳) جریب زمین دولتی واقع دشت قاسم‌آباد ولایت ننگرهار برای (۶۶) خانوادۀ قوم غازی‌خیل را به جلسه کابینه مطرح‌کرد.

وی علاوه‌نمود که قبلاً به اساس حکم مقام دولت انتقالی اسلامی افغانستان جهت رفع منازعات دیرینه تعدادی از باشنده‌گان منطقه شینگل ولایت نورستان برای (۶۶) فامیل قوم غازی‌خیل، برای هرخانواده موازی (۱۲) جریب زمین درجه دوم به‌طور رایگان در پروژۀ کانال ننگرهار در نظر گرفته شده بود.

اما ریاست اراضی ولایت ننگرهار از این‌که در ساحات قابل توزیع، زمین درجه دوم موجود نبوده، به تائید کمیسیون ارزیابی و قیمت‌گذاری ولایت ننگرهار موازی (۱۶۸۳) جریب زمین دولتی درجه چهارم واقع دشت قاسم‌آباد را به همین منظور تعیین و تثبیت نموده‌است.

کابینه، وزارت‌های امور شهرسازی، زراعت و آبیاری، عدلیه، ادارۀ اراضی افغانستان و ادارۀ ارگا‌نهای محلی را تحت نظر ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری موظف ‌نمود تا چگونگی توزیع زمین برای قوم غازی‌خیل را طور همه‌جانبه بررسی و از نتیجه به جلسات بعدی کابینه گزارش‌دهند.

به همین‌ترتیب رئیس ادارۀ اراضی افغانستان، پیشنهاد انتقال موازی (۱۰۰۰) جریب زمین دولتی به منظور اعمار پوهنتون اسلامی در ولسوالی رودات ولایت ننگرهار را به جانب وزارت تحصیلات عالی، موازی (۲) جریب و (۱۶) بسوه زمین دولتی واقع مرکز ولایت پروان و موازی (۷,۱۰) جریب زمین دولتی واقع دشت گازرگاه ولسوالی انجیل ولایت هرات را به منظور احداث قبرستان به جانب وزارت ارشاد، حج و اوقاف به جلسه ارایه ‌نمود.

کابینه بعد از بحث همه‌جانبه، انتقال زمین‌های فوق‌الذکر را طبق صراحت فقرۀ (۱۵) مصوبۀ کابینه مورد تائید قرار داد.

کابینه طرح توزیع بیش از 1600 جریب زمین دولتی رایگان را به یک قوم بررسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد