کادرهای-علمی-افغانستان-باید-دست-به-کار-شوند

وزیر تحصیلات عالی در سفرش به ولایت قندهار، گفت که کشور ما از دید نظامی آزاد گردیده و اکنون کادر‌ها باید افغانستان را از منظر علمی و اقتصادی به سوی بازسازی و خودکفایی سوق دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالباقی حقانی، وزیر تحصیلات عالی طالبان در جریان  سفر کاری‌اش به ولایت قندهار، در رابطه به تطبیق پالیسی نظام جدید در بخش نهاد‌های تحصیلی کشور، توضیحات ارایه نموده است.

وی گفته که کشور ما از دید نظامی آزاد گردیده و اکنون مسوولیت کادر‌های این کشور است تا افغانستان را از منظر علمی و اقتصادی به سوی بازسازی و خودکفایی سوق دهند.

آقای حقانی افزود که در طول چهار دهه تمامی زیر ساخت‌های مادی و معنوی کشور ما صدمات جدی را متقبل گردیده است. بنابراین، مسوولیت همه ماست تا نظام تحصیلی خویش را مطابق ارزش‌های دینی و ملی و با استفاده از تجارب سایر کشور‌ها، به پای خود ایستاده نماییم. 

وزیر تحصیلات همچنان گفت که نهاد‌های تحصیلات عالی خصوصی کشور باید مطابق به رهنمود‌ها و اسناد تقنینی وزارت تحصیلات عالی و ارزش‌های اسلامی و ملی خود را عیار سازند و در بخش‌های مختلف کادر های ورزیده به جامعه تقدیم نمایند.

این درحالی است که با تسلط طالبان بر کابل در بیست‌وچهارم اسد، دانشگاه‌ها در سراسر کشور تعطیل شد؛ اما چندی قبل، طالبان اعلام کردند که دانشگاه‌ها را تحت شرایط تازه‌ای بازگشایی می‌کنند.

کادرهای علمی افغانستان باید دست به کار شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد