کار-ساخت-شاهراه-ترانزیتی-بهارک-اشکاشم-دربدخشان-افتتاح-شد

کار ساخت شاهراه بهارک-اشکاشم با هزینه ۹۸ میلیون دالر و به طول ۱۰۸ کیلومتر روز گذشته از سوی رئیس اجرائیه کشور افتتاح گردید، این شاهراه تا سرحد تاجیکستان امتداد دارد.

به گزارش افغان نیوز: دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور، به منظور قدردانی از دست‌آوردها، مبارزات و قهرمانی‌های نیروهای امنیتی در برابر ترورریستان داخلی و خارجی به ولایت بدخشان سفر کرد.

در این سفر، رییس اجراییه کشور ضمن دیدار از ولسوالی زیباک، از فداکاری سربازان و افسران نیروهای امنیتی کشور سپاس‌گزاری کرد و گفت که رهبری حکومت قدر تلاش‌های آنان را در راستای دفاع از کشور و تأمین امنیت مردم می‌دانند.

دوکتور عبدالله عبدالله بر اهمیت تصفیۀ بدخشان از حضور گروه‌های هراس‌افگن خارجی و داخلی تأکید ورزید و گفت که در عملیات‌های اخیر نیروهای امنیتی تلفات سنگینی بر گروه‌های تروریستی وارد شده است. رییس اجراییه کشور از اقدام به موقع مسوولان امنیتی در راستای بازپس‌گیری ولسوالی زیباک ستایش کرد.

در این سفر، همچنان رییس اجراییه کشور، کار اعمار شاهراه ترانزیتی بهارک – اشکاشم را که به طول ۱۰۸ کیلومتر و با هزینۀ 98 میلیون دالر ساخته می‌شود و تا سرحد تاجکستان امتداد می‌یابد، رسماً افتتاح کرد.

دوکتور عبدالله در نشست‌های فوق‌العاده در شهر فیض‌آباد مشکلات و چالش‌های نهادهای محلی و مردم بدخشان را به بررسی گرفت و در زمینۀ راه‌های حل آن هدایات لازم صادر نمود.

در این سفر ولایتی، رییس اجراییه کشور را وزرای خارجه، فواید عامه، صحت‌عامه، انکشاف دهات، انرژی و آب، توریزم، سرپرست ارگان‌های محل، رییس ستاد ارتش، معین ارشد امنیتی، معین وزارت دولت در امور حوادث، معین ریاست عمومی امنیت ملی، رییس دارالانشای شورای وزیران، شماری از نماینده‌گان بدخشان در شورای ملی و سخنگوی ریاست اجراییه کشور همراهی می‌کنند.

کار ساخت شاهراه ترانزیتی بهارک- اشکاشم دربدخشان افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد