کارشناسان-گام-خوب-برای-حل-مشکلات-مهاجران-است

کارشناسان مسایل سیاسی می‌گویند که سپردن سفارت افغانستان در ایران به مسوولان امارت اسلامی می‌تواند یگ گام خوب در زمینه‌ای رفع چالش‌های مهاجران افغانستان در این کشور باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ کارشناسان مسایل سیاسی در پیوند به تسلیم دهی سفارت افغانستان در تهران به مقام‌های امارت اسلامی، می‌گویند که این عمل یگ گام خوب در زمینه رفع چالش‌های مهاجران و روابط میان کابل و تهران باشد.

عبدالحمید محمودی، کارشناس مسایل سیاسی و استاد دانشگاه می‌گوید که این حرکت جمهوری اسلامی ایران بر گرفته از یک بازی بزرگ منطقوی بوده که می‌خواهد جلوی مانور منفعت جویانه امریکا را بگیرد. 

به باور محمودی پس از تحویل گیری سفارت افغانستان در تهران توسط امارت اسلامی، مسوولان حکومت سرپرست روی روابط دوجانبه بهتر عمل خواهند کرد. 

ظاهر بهزاد، کارشناس مسایل اقتصادی و استاد دانشگاه در این رابطه می‌گوید که سپردن سفارت افغانستان در ایران به مسوولان امارت اسلامی، می‌تواند موثریت در بخش اقتصادی را به همراه داشته باشد. 

بهزاد افزود که جمهوری اسلامی از اينکه در تحریم‌های سنگین بسر می‌برد، افغانستان را یک مکان بازاریابی و فروش کالاهای خود تعریف کرده و به همین منظور می‌خواهد، در شناختن امارت اسلامی پیش قدم باشد. 

اما؛ ویس ناصری، کارشناس مسایل سیاسی در این زمینه می‌گوید که تسلیم دهی سفارت ایران به مقام‌های امارت اسلامی هیچ تاثیری به روند بین‌المللی و رسمیت شناختن امارت اسلامی ندارد. 

ناصری افزود که ایران با این کارش فقط توانست که اعتماد امارت اسلامی را جلب نماید. 

علی‌داد علی زاده، یک تن از عالمان دین در این زمینه می‌گوید که تحویل گیری سفارت  توسط امارت اسلامی در تهران، امارت اسلامی می‌خواهد روابط دوجانبه خود را از پیش بهتر نماید. 

او درباره مشکلات مهاجران افغانستان در ايران گفت که امارت اسلامی با اعزام نماینده جدید خود در تهران باید به مشکلات مهاجران توجه جدی نماید. 

این در حالی است که وزارت خارجه امارت اسلامی از فرستادن هفت دیپلمات به سفارت افغانستان در تهران خبر داده است.

امارت اسلامی پیش از این دیپلمات‌های خود را به پاکستان، روسیه، چین، ترکمنستان و قطر نیز معرفی کرده‌ است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

کارشناسان: گام خوب برای حل مشکلات مهاجران است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد