کارمندان-اتحادیه-اروپا-در-کابل-خواستار-پناهندگی-شدند

کارمندان اتحادیه اروپا مقیم کابل با ابراز نگرانی می‌گویند که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آنان در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد رامین عزیزی، کارمند اداری اتحادیه اورپا در کابل، امروز پنج‌شنبه( 17، سرطان ) در یک گردهمایی، گفت که با خروج نیروهای خارجی از کشور، برای خانواده‌های کارمندان این اتحادیه باید پناهندگی داده شود.

آقای عزیزی بیان کرد، پیش از این که کشور های عضو ناتو افغانستان را ترک کنند، اتحادیه اروپا باید برای کارمندان شان پناهندگی دهد؛ در غیر آن تمام این کارمندان هدف حمله تروریستی قرار خواهند گرفت.

در همین حال، فریدون امیری، کارمند دیگر این اتحادیه گفت: اتحادیه اروپا تامین امنیت منسوبین ملکی و نظامی خویش را باید در اولویت داده و اقدامات قانع کننده‌ی را روی دست گیرد.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید به زود ترین فرصت روند پناهندگی منسووبین ملکی و نظامی خویش را در یکی از کشور های اروپایی آغاز نماید، زیرا همه‌ای این کارمندان زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارند.

آقای امیری گفت: خانواده‌های کارمندان اتحادیه اروپا در معرض تهدید بلند امنیتی قرار دارند و کشور های عضو ناتو باید یک تصمیم جدی در قبال آنان روی دست گیرند.

از سوی هم، یما اریوبی، کارمند اتحادیه اروپا گفت که باید به خواست‌های حقوق بشری ما پاسخ مثبت و بدون هیچ نوع تبعیض ارایه شود تا عملکرد‌های شان زیر سوال قرار نگیرد.

وی از اتحادیه اورپا خواست که پیرامون موضوع پناهندگی همکاران افغان غور کنند تا خانواده های این کارمندان قربانی حملات و ترورهای هدفمندانه دشمن نشوند.

آقای اریوبی هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا به خواست‌های کارمندان این اتحادیه پاسخ مثبت ندهد، خیمه تحصن در پیش درورودی اتحادیه برپا خواهد کرد.

این درحالی است که گروه طالبان چند وقت پیش با نشر خبرنامه‌ای گفته بود؛ کسانی که طی بیست سال فریب خارجی‌ها را خورده و با آنان کار کرده اند، کشور را ترک نکنند و طالبان با آنان کاری ندارند.

کارمندان اتحادیه اروپا در کابل خواستار پناهندگی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد