کارمندان-موسسه-ماین‌پاکی-در-کابل-دست-به-اعتراض-زدند

شماری از کارمندان موسسه ماین پاکی پس از مسدود شدن دفتر کاری شان از سوی معینیت محافظت عامه، دست به اعتراض زده و هشدار می‌دهند که پرواز های ماین پاکی آنان در ولایت‌های کشور متوقف خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: شهاب حکیمی، رئیس موسسه ماین پاکی، امروز شنبه( 4، اسد ) به رسانه ها گفت که معینیت محافظت عامه بدون آگاهی ارگ ریاست جمهوری دست به مسدود ساختن دفتر کاری کارمندان موسسه ماین پاکی زده و این کار خلاف قانون می باشد.

آقای حکیمی بیان کرد که اگر این موضوع از راه مصالحه حل نشود و برای کارمندان این موسسه اجازه ورود به دفتر کاری شان داده نشود، پرواز های ماین پاکی آنان در ولایت های کشور متوقف خواهد شد. وی از حکومت خواست که کار های بشردوستانه را به مسایل سیاسی ربط ندهد و مانع تیم ماین پاکی در کشور نگردد.

از سوی هم، داکتر شعیب معاون تخنیکی موسسه ماین پاکی می گوید: بیش از ۳۰ سال می‌شود که این موسسه در سراسر کشور مصروف ماین پاکی است. اما کنون ریاست جمهوری به دلیل سیاست های نادرست شان طی یک فرمان عجولانه دست به چنین اقدام زده که این کار باعث فقر و دربدری بیش از پنج هزار خانواده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر دو پروژه ماین پاکی در ولایت‌های قندهار و خوست سروی شده اما با اقدام معینیت محافظت عامه، این پروژه ها لغو خواهد شد.

او اضافه کرد، کارمندان موسسه ماین پاکی از چندین ولایت بخاطر دوره آموزشی در مرکز آمده اند اما این ساحه کاری موسسه از سوی نیروهای معینیت محافظت عامه تصرف گردیده و به کارمندان اجازه ورود داده نمی‌شود.

به گفته وی، اکنون 90 درصد خانواده ها در افغانستان زیر خط فقر به سر می‌برند، با بیکار شدن پنج هزار کارمند این موسسه شماری از خانواده ها دست به گدایی خواهند زد.

در همین حال، عین الله یکی از کارمندان موسسه ماین پاکی با ابراز نگرانی می‌گوید، هرچند در حال حاضر نیروهای امنیتی اجازه نمی‌دهد تا کارمندان این موسسه به دفتر کاری شان وارد شوند؛ اما با آن هم هیچ کدام ما دست از فعالیت برخواهیم داشت.

این درحالی است که در پی تصرف ساحه کاری موسسه ماین پاکی از سوی معینیت محافظت عامه، اکنون شماری از کارمندان این موسسه در نزدیکی محل کاری شان دست به اعتراض زده و خواهان بازگشایی دوباره کارشان شده اند.

گفتنی است که موسسه ماین پاکی در تپه مرنجان کابل موقعیت دارد و 90 جریب زمین را احاطه کرده است. این نهاد حدود یک هزار و 200 کارمند دارد و همچنان کارمندان حکومتی را نیز در بخش ماین پاکی آموزش می‌دهد. اما از چند روز بدینسو به دلایل نامعلوم  معینیت محافظت عامه دفتر این موسسه را تصرف کرده است.

خواستیم دیدگاه مسوولان معینیت محافظت عامه را در این راستا داشته باشیم اما با تماس های مکرر حاضر به پاسخگویی نشدند.

کارمندان موسسه ماین‌پاکی در کابل دست به اعتراض زدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد