کارنامه-حکومت-سرپرست-باعث-انزوای-آن-شده‌است

دیده‌بان حقوق‌ بشر در گزارشی زیر نام «سال فاجعه‌بار حکومت طالبان» گفته که کارنامه «وحشتناک طالبان» در زمینه حقوق بشر به انزوای آنان منجر شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ در آستانه یک‌‌ساله‌گی تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، دیده‌بان حقوق‌ بشر در گزارشی که امروز (پنج‌‌شنبه، ۲۰ اسد) نشر شده آمده است:« طالبان از زمان تسلط بر افغانستان، تعهدات‌شان در زمینه حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند».

دیده‌بان حقوق بشر گفته که در مدت یک سال محدودیت‌های شدیدی بر زنان و رسانه‌ها وضع کرده و مخالفان‌شان را خودسرانه بازداشت، شکنجه و اعدام کرده‌اند.

گزارش این سازمان آمده که از زمان تسلط امارت اسلامی بر افغانستان ۹۰ درصد شهروندان این کشور از ناامنی غذایی رنج می‌برند و میلیون‌ها کودک به سوءتغذیه مبتلا شده‌اند.

فرشته عباسی، پژوهشگر افغانستان در دیده‌بان حقوق‌ بشر گفته است:« مردم افغانستان در یک کابوس حقوق بشری زنده‌گی می‌کنند و قربانی ظلم طالبان و بی‌تفاوتی بین‌المللی شده‌اند».

او می‌گوید که  آینده افغانستان تاریک خواهد ماند مگر این که دولت‌های خارجی فعال‌تر با مقام‌های امارت اسلامی درگیر شوند و آنان را به شدت تحت فشار قرار دهند.

دیده‌بان حقوق بشر گفته است که کارنامه «وحشتناک طالبان و عدم تعامل‌شان با جامعه بین‌المللی» سبب شده تا آنان در انزوا قرار داشته باشند.

مقام‌های امارت اسلامی هنوز به این گزارش دیده‌بان حقوق‌ بشر واکنشی نشان نداده‌اند اما؛ در گذشته همواره این گونه گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

کارنامه حکومت سرپرست باعث انزوای آن شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد