کاروان-صلح-از-پاکستان-پیاده-به-کابل-رسیدند

کاروان صلح متشکل از هفت جوان افغان که سالها در پاکستان مهاجر بوده اند، پیاده رهسپار کابل شدند.

به گزارش افغان نیوز: کاروان صلح خواهان جوانان مهاجر افغان مقیم پاکستان که از ایالت خیبر پشتونخواه آن کشور به هدف صلح خواهی حرکت کرده بودند، روز دوشنبه 4 سرطان با استقبال گرم، جامعه مدنی، دانش آموزان، پولیس، مردم و هیئت رهبری وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان وارد کابل شدند.

این کاروان هفت نفره چهار روز قبل از پاکستان به ساحه تورخم و از آنجا پیاده به شهر جلال آباد و بلاخره ساحه چمن حضوری کابل رسیده اند که در تورخم، جلال آباد و دروازه ورودی شهر کابل در ساحه پلچرخی با استقبال گرم مقامات ولایت ننگرهار، جامعه مدنی و قرار گرفتند.

این کاروان در پیام اش می گویند : تا زمانیکه حکومت افغانستان و گروه های درگیر جنگ به خواسته های شان که آوردن صلح در کشور است، جواب مثبت ندهند، به صلح خواهی و حرکت مدنی شان به این منظور، ادامه خواهد داد.

هیئت رهبری وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان با حضور در ساحه پلچرخی کابل از ورود کاروان صلح خواهی مهاجرین استقبال نموده و سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان ضمن حمایت اش از پیام صلح خواهی این کاروان گفت که : دلیل مهاجرت اکثریت افغان ها وجود جنگ و ناامنی بوده و با تامین صلح در داخل کشور، زمینه برگشت داوطلبانه مهاجرین فراهم می گردد.

آنان که به قول خودشان از جنگ و مهاجرت خسته شده‌اند، به تاریخ ۲۰ جون، مصادف با روز جهانی مهاجرت، تصمیم گرفتند که برای صلح‌خواهی از پاکستان با پای پیاده به کابل بیایند و با کاروان صلح خواهان هلمندی بپیوندند.

کاروان صلح از پاکستان پیاده به کابل رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد