کاش-مقامات-از-کارکردهای-شان-نمایش‌نامه-می‌ساختند

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به این‌که جلسات شش ونیم صبح را فردی و تضعیف نکنید، می‌گوید: کاش هر مقام دولتی بیاید و یک نمایش‌نامه از کارش و آنهم بصورت سلسله وار بسازد تا ملت روی داستان، کرکتر‌ها و کاستی‌های آن انتقاد نماید.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز چهار‌شنبه(19، قوس) به سلسله نشست "شش‌نیم صبح" گفت: شماری از هموطنان به آدرس شخصی من پیام می‌گذارند که به فلان موضوع رسیدگی کنید. خدمت این هموطنان خویش به عرض می‌رسانم که جلسات شش و نیم صبح  و رسیده گی به مشکلات را به اساس یک مدیریت که هر روز در حالت تقویت و تحکیم است به پیش می‌بریم.

وی افزود: من نمی توانم و نمیخواهم که سیستم را دور بزنم و مسایل را فردی مدیریت نمایم؛ زیرا امکان پذیر نیست و بیشتر به فلم شباهت خواهد داشت تا به واقعیت. در عین حال، من اعتقاد به آدم بال دار و ابرانسان ندارم و تمام چیز بر میگردد به استفاده موثر و دلسوزانه از منابع موجود، دریافت فرصت و نگاه کردن به همه چیز به حیث فرصت و اتکا به مهارت های مدیریتی و بعضی مواقع زعامت استراتیژیک.

صالح از مردم خواهش نموده که در تقویت نظام مدیریتی میثاق امنیتی کابل /جلسات شش ونیم سهیم شوند و با فردی سازی و خصوصی سازی آنرا تضعیف نکنند. بنابراین، سر از فردا سیستم رسیده گی به نظریات را برای ده ولایت دیگر که شامل میثاق شده اند نیز فعال می‌کنیم.

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: بعضی‌ها با ارایه طرح های کوتاه تقاضای ملاقات می‌نمایند؛ اما من زمانی به ملاقات لبیک می‌گویم که طرح قناعت ام را فراهم نماید. تاحال چندین طرح قناعت مرا فراهم ساخته است و با طراحان دیدار داشته ام.

آقای صالح می‌گوید: تطبیق میثاق امنیتی و تدویر جلسات شش و نیم مانع برنامه‌های دیگر من که جز لایحه وطایف و در حیطه صلاحیت من است، نمی‌شود. زیرا با قشر سیاسی که فراتر از خود می اندیشد، در تماس هستم و از نظریات آنها در غنی سازی میثاق امنیتی بصورت روزمره استفاده می نماییم. اما با مدنظرداشت نبض جامعه که از عکس و ملاقات های گنگ خسته شده است، من دیدار هایم رانشر نمی‌کنم.

به گفته وی؛ بعضی ها میگویند که جلسات شش و نیم نمایشی است؛ بلی نمایشی است. اما درین نمایش که داستان آن خیلی پیچیده و پر از معماست؛ هفتاد کرکتر مرکزی و هزاران کرکتر ثانوی وجود دارند. همچنان چند هزار آدم منفی درین داستان نشانی شده اند.

صالح افزود که این داستان واین نمایش مانند هر داستان دیگر از بدو خلقت طرف‌های درست و نادرست دارد و ما هر روز بخشی ازین نمایش را به مردم نمایش می‌دهیم . این یک سمفونی بسیار بزرگ است.

آنهایی که این کار عظیم را نمایشی میخوانند، فراموش کرده اند که نمایش خود شان جز چند کرکتر محدود و داستان خموش و گنگ چیزی در آن نیست. پس با آنکه منتقدین از کلمه نمایشی برداشت منفی دارند؛ اما من همین نمایش را نیز از هر دید فرصتی می‌بینم. کاش این نوع نمایش را به فرهنگ تبدیل کنیم و هر مقام دولتی بیاید و یک نمایش‌نامه از کارش و آنهم بصورت سلسله وار بسازد تا ملت روی داستان، کرکتر‌ها و کاستی‌های آن انتقاد نماید.

به نقل از صالح؛ هنر عبارت از آوردن تعدد و کثرت در یک پارچه و در یک آفریده است که از رنگ‌های مختلف و از پارچه‌های مختلف و کثیر یک تا به مردم عرضه دارد. بنابراین، ما در بخش مدیریتی میثاق امنیتی و تدویر جلسات شش و نیم دقیقا دنبال همین مقوله هستیم. همه رنگ ها، کرکتر‌ها و نقش ها را که به تنهایی خود جذاب و ژرف نیستند؛ زیر یک چتر و روی یک پارچه آورده ایم و میان همه همسوویی و هارمونی ایجاد کرده ایم و اسمش را گذاشتیم میثاق امنیتی . کارگاهی که این میثاق را هر روز می بافد و بر آن صیقل می‌زند، اسمش است شش و نیم صبح. پس دعوت من بازهم این است که بیایید با توسل به انجام یک کار خیلی ساده ولی هماهنگی و مرتبط به یک نقشه بزرگ در ساختن وطن خویش سهیم شویم.

آقای صالح افزوده است که روش  رهبری استراتیژیک و مدیریت استراتیژیک برای پیگیری مسایل برای ولایات شامل میثاق امنیتی افغانستان تازه ریخته شده است. مردم شریف ما سر از هفته آینده شاهد پیشرفت در ده ولایت و گزارش دهی های منظم خواهند بود.

کاش مقامات از کارکردهای شان نمایش‌نامه می‌ساختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد