کانادا-و-کوریا-از-روند-صلح-افغانستان-پشتیبانی-می‌کنند

سفرای کشور‌های کانادا و کوریا در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی وعده سپردند که نقش حمایتی شان را از روند صلح و گفتگوهای بین‌الافغانی ادامه می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی با جوی تی‌هو، سفیر جدید جمهوری کوریا و رید سرس، سفیر جدید کانادا ملاقات تعارفی نمود.

آقای عبدالله وظیفه‌‌ی جدید را برای سفرای هردو کشور تبریک گفته و بر گسترش روابط میان دو کشور تاکید ورزیده است.
همچنان از کمک‌های کانادا و کوریا برای افغانستان و حمایت‌ این کشور‌ها از تلاش‌های صلح تشکر نموده در باره‌ی تلاش‌های صلح، آغاز دور دوم مذاکرات و نقش جامعه‌ی جهانی در حمایت از صلح صحبت نموده و خواهان ادامه حمایت آنان از تلاش‌های صلح شده است.

سفیر کانادا از ادامه‌ی کمک‌های کشورش برای افغانستان و حمایت از تلاش‌های صلح اطمینان داده و وعده سپرد که در جریان مأموریت خود در افغانستان در راستای تحکیم هر چه بیشتر روابط میان دو کشور تلاش نماید.
در همین حال، سفیر جدید جمهوری کوریا نیز از ادامه‌ی کمک‌های کشورش برای افغانستان و حمایت از تلاش‌های صلح اطمینان داد و گفت که تلاش می‌کند در جریان مأموریتش روابط میان دو کشور در عرصه‌های مختلف گسترش یابد.

در این ملاقات همچنان در باره‌ی تلاش‌های صلح،‌ مذاکرات دوحه و نقش حمایتی متحدین افغانستان از این روند بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

این درحالی است که روز گذشته، سفرای پاکستان و چین در کابل نیز طی دیداری در پیوند به تلاش‌ها برای صلح و ثبات افغانستان گفت‌وگو کردند.

کانادا و کوریا از روند صلح افغانستان پشتیبانی می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد