کاندیدان-حذف-شده-برای-تحقق-عدالت-مبارزه-می-کنیم

شماری از نامزدان حذف شده از لیست انتخابات پارلمانی با راه اندازی اعتراض مدنی در کابل می گویند که برای نابودی سیاست حذف، مبارزه را تا تحقق عدالت ادامه می دهیم.

به گزارش افغان نیوز: هواداران فوزیه کوفی نماینده مردم بدخشان و اسدالله ایوب نماینده تخار، روز پنج شنبه( ۱۵، سنلبه) اعتراض مدنی شان را از شهرنو کابل تا مقابل دفتر یوناما راه اندازی کردند.

خانم کوفی گفت: حکومت به شکل سازمان دهی شده نمایندگان واقعی مردم افغانستان را از لیست انتخابات ۱۳۹۷ حذف کرده است؛ بنابراین ما اعتراض مدنی را در کابل مقابل دفتر یوناما راه اندازی کرده ایم تا جلو بی عدالتی حکومت افغانستان گرفته شود.

وی افزود: حکومت به جای کمک به مردم و تلاش برای بهتر شدن وضعیت کشور، توطئه سیاسی راه اندازی می کند؛ زیرا فرزندان انها در کشور های خارج به سر می برند.

این نماینده حذف شده بیان داشت: مردم هر روز شاهد از دست دادن جان فرزندان شان هستند و همه این وضعیت نابسامانی به دلیل بی کفایتی و کم کاری دولتمردان است.

از سوی هم اسدلله ایوب نماینده حذف شده از ولایت تخار گفت: حکومت افغانستان به دلیل نامشروعیت اش، کسانی را میخواهد در خانه ملت راه پیدا کنند که نامشروع باشند تا به خواست های نامشروع حکومت عمل کنند.

ایوب تاکید کرد: تعداد زیاد از نمایندگان مردم مدت یک ماه میشود که اعتراض دارند اما رئیس جمهور غنی حتی یک بار به خواست آنان توجه نکرده است و این جفا به حق مردم این کشور می باشد.

وی از دفتر یوناما خواست که اگر نمایندگان حذف شده واقعاَ جنایت کرده اند باید پرونده شان را دولت افغانستان افشا کند اما اگر جنایت نکرده اند باید پاسخگو باشد که چرا از لیست حذف شده اند?

ایوب بیان داشت: «امروز ما اعتراض را از ساحه شهرنو تا مقابل دفتر یوناما راه اندازی کردیم تا شکایات خود را به این دفتر تسلیم دهیم تا به بی عدالتی حکومت افغانستان نقطه پایان داده شود«.

این کاندیدان حذف شده مدعی اند که کمیسیون سمع شکایات انتخابات کسانی را که دست در صدها قتل و جنایت دارند از لیست حذف نکرده اما  نماینده واقعی مردم را حذف کرده است.

کاندیدان حذف شده: برای تحقق عدالت مبارزه می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد