کرزی-از-تلاش‌های-خلیل‌زاد-در-راستای-تحقق-صلح-استقبال-کرد

رییس جمهور پیشین افغانستان در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان از سعی و تلاش وی و همچنان امضای موافقتنامه صلح میان ایالات متحده و طالبان استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از بازگشت به کابل، دیروز چهارشنبه(۱۴ حوت) با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور نیز دیدار و گفتگو کرده است.

در اعلامیه دفتر حامد کرزی در این مورد آمده است: "در این دیدار که راس ویلسن، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل نیز حضور داشت، ضمن این‌که از سعی و تلاش آقای خلیلزاد و امضای موافقتنامه صلح میان ایالات متحده امریکا و تحریک اسلامی طالبان تشکر و استقبال گردیده، در مورد اقدامات بعدی در این عرصه بحث و تبادل نظر صورت گرفته است."

بر اساس این اعلامیه، حامد کرزی در این دیدار از سلسله مشوره ها برای ترتیب لیست هیئت مذاکره کننده به منظور اشتراک در مذاکرات بین الافغانی و دریافت راه حل برای بحران موجود در کشور ابراز امیدواری کرده است.

وی همچنان افزوده است: "تأکید ما بر تأمین صلح سرتاسری و پایدار در کشور همراه با ایجاد حکومت واحد، متحد و قوی می‌باشد".

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و نماینده ویژه صلح ایالات متحده امریکا برای افغانستان در مورد مذاکرات بین‌الأفغانی، اعتمادسازی میان طرف‌ها و دست‌یافتن به صلح دایمی بحث و تبادل نظر کردند.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، روز گذشته، خطاب به جوانان گفت که خط سرخ ما در مذاکرات صلح، قانون اساسی است و من به عنوان رئیس جمهور افغانستان، حق ندارم حتی یک وجب از منافع ملی بگذرم.

کرزی از تلاش‌های خلیل‌زاد در راستای تحقق صلح استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد