کرزی-از-نبود-عبدالله-در-جرگه-مشورتی-ابراز-نگرانی-کرد

رییس جمهوری پیشین کشور با ابراز نگرانی گفته است؛ وقتی رییس اجراییه حکومت از جرگه مشورتی صلح حمایت نمی‌کند، نشان می‌دهد که جرگه در فضای اتحاد و اتفاق برگزار نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور در حاشیه هشتمین دور کنفرانس بین‌المللی امنیت در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که زمان برگزاری لویه‌ جرگه مشورتی صلح درست نیست و در مورد هدف برگزاری آن نیز شک دارد.

آقای کرزی با بیان اینکه برای شرکت در این نشست رأی‌زنی خواهد کرد، افزوده است؛ بهترین زمان جرگه مشورتی شش ماه قبل زمانی بود که آمریکا تلاش های صلح اش را آغاز کرده بود.

رییس جمهور پیشین کشور تاکید کرده، در صورتی که آن زمان این جرگه دایر می شد، می توانست دیدگاه های را در باره این تلاش های آمریکا و خواسته های مردم افغانستان از مذاکرات آمریکا را مطرح نماید.

این درحالی است که لویه جرگه مشورتی صلح قرار است به تاریخ ۹ ثور با حضور دست‌کم 3000 نماینده از سراسر افغانستان در شهر کابل برگزار شود.

قابل ذکر است که ضمن تیم عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، گروه‌های انتخاباتی "صلح و اعتدال" به رهبری محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان، و "امنیت و عدالت" به رهبری رحمت‌الله نبیل، از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان نیز لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان را تحریم کردند.

کرزی از نبود عبدالله در جرگه مشورتی ابراز نگرانی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد